-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/03 - 09:18
  • 617
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

«روز زبان و فرهنگ» در دانشگاه نظربایف قزاقستان

روز زبان و فرهنگ با حضور پرشور باشگاه‌های زبان و دانشجویان در دانشگاه نظربایف قزاقستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با برگزاری «روز زبان و فرهنگ» در دانشگاه نظربایف قزاقستان، دانشجویان زبان فارسی و ایران شناسی این دانشگاه با همکاری رایزن فرهنگی ایران در این رویداد شرکت کرده و به معرفی زبان فارسی و فرهنگ ایرانی پرداختند.

برگزارکنندگان این رویداد اعضای باشگاه‌های زبان دانشجویی هستند که با تدارک برنامه‌های مختلف و متنوع از جمله سرگرمی‌ها و بازی‌های زبانی، معرفی الفبای زبان، مسابقات، پذیرایی از بازدیدکنندگان با شیرینی‌جات مخصوص آن کشور و موارد بسیار دیگر ضمن آن که دانشجویان را سرگرم کرده و فرهنگ و زبان کشور موردنظر را معرفی می‌‌کند، در معرفی هر چه بهتر زبان‌ها و جذب مخاطب بیشتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

امسال نیز به همت دانشجویان زبان فارسی این دانشگاه برای اولین بار کشور ایران و زبان فارسی در این رویداد مشارکت داده شد که با استقبال قابل‌ملاحظه دانشجویان روبه‌رو شد.

دانشجویان عضو باشگاه زبان فارسی دانشگاه به منظور معرفی هر چه بهتر زبان فارسی به مخاطبان خود آمیزه‌ای از خط، زبان، شعر و ادبیات فارسی و هنرهای دستی ایران را در قالب مسابقه، معما، سرگرمی و جوایز ارائه کرده و از بازدیدکنندگان با شیرینی‌جات ایرانی پذیرایی کردند.

آنها با اهدای کارت‌پستال‌هایی منقش به مینیاتور و مزین به اشعار شاعران کلاسیک و بنام ایرانی از جمله سعدی، حافظ، فردوسی و مولانا در معرفی هر چه بیشتر جذابیت‌های ایران و زبان فارسی کوشش کردند.

در این رویداد، دانشجویان و استادان ایرانی مشغول به تحصیل و تدریس در این دانشگاه از بخش زبان فارسی بازدید نموده و با دانشجویان برگزارکننده در بخش فارسی گفتگو کردند. آنها ضمن ابراز شگفتی و خوشحالی از حضور زبان فارسی در این رویداد، فعالیت دانشجویان زبان فارسی را مورد تمجید قرار دادند.

همچنین، افزون بر زبان فارسی، زبان‌های ژاپنی، ترکی، کره‌ای، اسپانیایی فرانسوی، آلمانی و قزاقی نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است، روز زبان و فرهنگ هرساله در 23 اکتبر در این دانشگاه با مشارکت گسترده دانشجویان برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved