-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/05/28 - 09:47
  • 748
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

«بیلینا» میزبان روزهای فرهنگی ایران می‌شود

روزهای فرهنگی ایران در شهر بیلینا کشور بوسنی و هرزگوین، (30 مردادماه تا 4 شهریورماه) در قالب نمایش فیلم و معرفی هنرهای اصیل ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این رویداد، مرکز فرهنگی شهر بیلینا میزبان هفته فیلم‌های ایرانی خواهد بود و گالری این مجموعه با نمایش آثار نگارگری، تذهیب و خوشنویسی ایرانی، علاقه‌مندان را با هنرهای اصیل ایرانی آشنا خواهد کرد.

همچنین، نمایشگاه عکسی با عنوان «تهران امروز» با هدف آشنایی مخاطب با چهره روزآمد پایتخت کشورمان و با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران و آژانس عکس تهران در محل مرکز فرهنگی سمبریا شهر بیلینا برگزار می‌شود.

در هفته فیلم کشورمان، دو فیلم سینمایی «یک حبه قند» و «حوض نقاشی» و دو انیمیشن برتر سینمای کشورمان «پسر دلفینی» و «لوپتو» به نمایش درخواهند آمد.

محمدحسین انصاری، رایزن فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین در دیدار با معاون شورای شهر بیلینا و رئیس مرکز فرهنگی این شهر، ضمن تشکر از بابت میزبانی از برنامه روزهای فرهنگی ایران، رایزنی‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد را به عمل آورد.

همچنین، در ملاقات جداگانه‌ای در ساختمان شورای شهر بیلینا با مصطفی گراداشچیویچ، معاون این شورا، دو طرف علاقه‌مندی خود را برای توسعه همکاری‌های فرهنگی ابراز کردند.

شایان ذکر است، شهر بیلینا در شمال شرق کشور بوسنی و هرزگوین با جمعیتی در حدود 100 هزار نفر، دومین شهر بزرگ موجودیت جمهوری صربسکا کشور بوسنی و هرزگوین است. مرکز فرهنگی شهر بیلینا با دارا بودن سالن چند منظوره برای رویدادهای صحنه‌ای با ظرفیت 350 صندلی، گالری هنری، فضاهایی برای خلاقیت‌های هنری، نشست‌های خبری و ... از ظرفیت خوبی برای میزبانی از رویدادهای فرهنگی برخوردار است.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved