-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/11 - 13:43
  • 117
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت در مولتان

با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و خانه فرهنگ ایران در مولتان، مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، آیت الله آل هاشم، امام جمعه تبریز، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر شهدای خدمت در شهر مولتان کشور پاکستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدعوین این مراسم جمعی از ائمه جماعات مساجد مولتان و رؤسای مراکز و تشکل های دینی، فرهنگی و قرآنی بودند که ضمن قرائت آیاتی از قرآن و نثار فاتحه به روح شهدای والامقام، برای علو درجات رئیس جمهور شهید و شهدای همراهان دعا کردند و یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

مراسم یادبود با تلاوت کلام الله مجید توسط یزدانی قاری محبوب مولتانی آغاز شد و سپس با نعت خوانی توسط حافظ عبدالرحیم و حافظ مظاهر امین ادامه یافت.

نورالامین خاکوانی ضمن ابراز تاسف از این واقعه غم انگیز، شهادت رئیس جمهور کشورمان را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

علامه غضنفرعلی حیدری در سخنرانی خود، اعلام داشت: جهان اسلام رهبر بزرگی را از دست داده است که همواره حامی آرمان مسلمانان بوده و با درک‌ عمیق خود از درد و غم امت اسلامی، حامی آنها در سطح بین‌المللی بوده است.

وی اضافه کرد: ایشان رهبر دلیری بودند که همیشه صدای خود را برای حمایت از مظلومین و مستضعفین جهان بلند می‌کردند و در سازمان ملل کلام الله را دست گرفتند و از دین خدا حمایت کردند.

یکی دیگر از سخنرانان آقای علامه علی رضا نجفی سانحه منجر به شهادت رئیس جمهور ایران را جبران ناپذیر دانست و گفت این یک رویداد تلخ و دردناک برای امت اسلامی است چراکه ایشان صدای قوی در حمایت از مستضعفین جهان به ویژه مردم مظلوم غزه بودند و تا لحظه شهادت در مقابل ظلم و استکبار ایستادند.

ایشان در پایان سخنان خود اظهار داشت: یاد و خاطره خادم الرضا(ع) حضرت آیت الله دکتر رئیسی و یاران شهیدش همواره در قلوب مردم پاکستان زنده و فروزان خواهد ماند.

مولا حافظ محمد اسلم از جماعت اسلامی از علماء اهل سنت نیز بیان کرد: خط و مشی اخلاقی و مدیریتی شهید رئیسی بر این تأکید دارد که باید همه جهان اسلام یک تنه در مقابل استکبار و ظلم وستم با هم متحد شود.

وی افزود: ما باید شهید آیت الله رئیسی را الگو خود قرار دهیم و همانند ایشان در مقابل ظلم و ستم بایستیم.

خانم زاهده بخاری، مسئول روابط عمومی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مولتان و متولی محفل و مولانا نادر رضا جعفری نیز یاد شهدای خدمت را گرامی داشتند و از خداوند منان عالی ترین درجات در بهشت برین را برای آنان مسئلت کردند.

انتای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved