-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/23 - 09:26
  • 395
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گرامیداشت سالگرد انقلاب در ابوجا با نمایش فیلم‌‎های ایرانی

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در ابوجا، فیلم‌‎های ایرانی در ایام جشن انقلاب به نمایش گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه بمنظور معرفی آخرین دستاوردهای همه جانبه ایران اسلامی، سلسله برنامه‌هایی را برای دهه فجر انقلاب اسلامی برای سال جاری تدارک دیده است.

در همین راستا، اقدام به معرفی دستاوردهای هنری ایران اسلامی در صنعت خلاق فیلم در این کشور کرده است که روز فیلم جمهوری اسلامی ایران در ایالت کادونای نیجریه ‏تحت عنوان ششمین روز فیلم ایران در شهر کادونا در یکی از سینماهای بزرگ این شهر برگزار شد .

محمد کبیرو ابوبکر، رئیس مرکز تولید فیلم ای اس پرو در کادونا پیرامون پیشرفت‌های زیاد و شگفت انگیز ایران در همه عرصه‌ها به ویژه در حوزه فیلم اشاره کرد و صنعت فیلم ایران از حیث محتوا و فنی بسیار پیشرفته دانست.

در این رویداد فرهنگی، فیلم سینمایی «حوض نقاشی» در یکی از سینماهای بزرگ شهر کادونا به نمایش گذاشته شد و مورد استقبال خوب این شهر و علاقه مندان به این هنر قرار گرفت .

همچنین، میریوسفی، سرپرست سفارت کشورمان در ابوجا در روز فیلم ایران در ایالت کانو اظهار داشت که ملت مسلمان ایران در 45 سال پیش در چنین روزی به خیابان‌‎ها آمدند و رژیم شاهنشایی را سرنگون و حکومت اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی را به رهبری امام خمینی (ره) بنیان نهادند.

کامرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در نیجریه گفت: ایران اسلامی پرچمدار سینمای مفهومی در جهان است و از آنجائیکه سالانه بیش از 120 فیلم در ایران تولید می‌شود، روزهای فیلم ایران در هفت ایالت بائوچی، کانو، کادونا، ناساراوا، ابوجا، ایلورین و نیجر را برگزار کردیم.

در ادامه، فیلم «کفش‌هایم کو؟» در ابوجا و فیلم «پسران دریا» در ایالت کانو به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved