-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/19 - 08:57
  • 1103
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب؛

نوای موسیقی سنتی ایرانی در آفریقای جنوبی طنین انداز شد

موسیقی سنتی ایرانی توسط گروه «نوای مهر» اعزامی از جمهوری اسلامی ایران در برنامه «روز ملی ایران» در شهر پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی طنین انداز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر، موسیقی سنتی ایرانی توسط گروه «نوای مهر» اعزامی از جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برنامه «روز ملی ایران» در شهر پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی طنین انداز شد.

برنامه روز ملی ایران که به دلیل شروع ویروس کرونا در آفریقای جنوبی طی دو سه سال اخیر متوقف شده بود، امسال به همت سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی، اداره‌کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری صنایع فرهنگی و با حضور مقامات دولتی آفریقای جنوبی و همچنین سفرا، کارداران و نمایندگان مختلف سفارتخانه‌های مستقر در این کشور و با حضور ایرانیان مقیم آفریقای جنوبی اجرا شد.

گروه موسیقی «نوای مهر» در فواصل مختلف برنامه چنان زیبا به اجرای قطعات متعدد و متنوع از آواز و موسیقی سنتی ایران پرداخته که توجه حضار را به خود جلب کرده است بطوریکه شرکت کنندگان این جشن با شکوه بارها و بارها و با دست زدن‌های مکرر گروه را مورد تشویق قرار دادند.

اجرای سرود «ایران من» نیز که تجسم غیرت و تعصب هر ایرانی نسبت به خاک گوهر خیز این کشور است، باعث وجد و سرور ایرانیان حاضر در مراسم شده بود.

شایان ذکر است، گروه موسیقی سنتی ایرانی «نوای مهر» روز شنبه (22 بهمن‌ماه) در زیمباوه به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

گروه موسیقی «نوای مهر» که متشکل از مهدی عیوقی سرپرست گروه حسن مهدی اعتباری نوازنده و خواننده گروه و خانم الهه حسین پور از دیگر نوازندگان هستند با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده از سوی سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی موفق شدند روزهای باشکوه موسیقی سنتی ایران را در آفریقای جنوبی رقم بزنند.

اجرای گروه موسیقی یار هفتم تیم ملی هاکی داخل سالن ایران در جام جهانی آفریقای جنوبی، اجرای چندین قطعه از موسیقی اصیل ایرانی به همراه خوانندگی گروه در روز ملی، برگزاری کارگاه آموزشی موسیقی سنتی ایران در مجتمع آموزش موسیقی شهر پرتوریا، برگزاری برنامه روز موسیقی ایران و آفریقای جنوبی در مجتمع فرهنگی هنری شهر پرتوریا از دیگر برنامه‌های این گروه است.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved