-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/23 - 12:21
  • 944
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معرفی صنعت انیمیشن ایران در برنامه زنده تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین

تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین BHRT همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، میزبان محمد امین همدانی، کارگردان مطرح کشورمان در حوزه انیمیشن بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این برنامه که با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و به مناسبت برگزاری هفته فیلم‌های انیمیشن ایران در سارایوو ترتیب داده شده بود، محمد امین همدانی به تشریح جایگاه صنعت انیمیشن ایران پرداخت.

وی با اشاره به اکران موفق فیلم پسر دلفینی در سینماهای کشورهای بوسنی و هرزگوین، صربستان و مونته نگرو در ماه‌های پایانی سال گذشته میلادی، از اقبال عمومی مردم بالکان نسبت به این انیمیشن ایرانی ابراز خشنودی کرد.

همدانی با اشاره به برگزاری هفته فیلم‌های انیمیشن ایران که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در مرکز فرهنگ و جوانان شهر سارایوو برگزار می‌شود، از علاقه‌مندان برای دیدن به روزترین آثار انیمیشن ایران دعوت به عمل آورد.

وی در عین حال، با اشاره به پیشرفت‌های صنعت انیمیشن ایران، حضور در بازارهای بین المللی را از اهداف پیش روی این صنعت عنوان کرد.

همدانی، انیماتور و مدیر شرکت SkyFrame در جریان سفر خود به بوسنی و هرزگوین با عدنان چوهارا مدیر شرکت انیمیشن سازی و بازی‌های رایانهای PrimeTime Production بوسنی و هرزگوین دیدار کرد.

در این دیدار که با هماهنگی و میزبانی رایزنی فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین انجام شد، دو طرف با ظرفیت صنعت فیلم و انیمیشن دو کشور و زمینه‌های همکاری مشترک آشنا شدند.

همدانی با نمایش نمونه آثار تولید شده در حوزه فیلم‌های بلند سینمایی و سریال‌های پویانمایی، توانمندی شرکت‌های ایرانی در تولید آثار با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت را یادآور شد و همچنین، نیروی انسانی جوان، صاحب تجربه و توانمند را نقطه قوت صنعت انیمیشن ایران عنوان کرد.

وی حضور سرمایه گذار و ارتباط با شرکت های بزرگ بینالمللی را نیاز امروز صنعت انیمیشن ایران دانست.

عدنان چوهارا با اشاره به موفقیت شرکت خود در همکاری با بزرگترین سرمایه گذاران و پخش کنندگان انیمیشن در جهان از جمله Lions gate، به روند تولید و توزیع پویانمایی Birds like us پرداخت. وی همچنین نیاز صنعت انیمیشن بوسنی به نیروی انسانی متخصص را یادآور شد.

 

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved