-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/16 - 09:18
  • 425
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

سلامت حکومت از منظر امام خمینی(ره) در گروی چگونگی ارتباط حاکمیت با مردم است

بهمنی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و تجدید عهد با مقام معظم رهبری بیان کرد: سلامت حکومت از منظر امام خمینی(ره) در گروی چگونگی ارتباط حاکمیت با مردم است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا بهمنی، معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) که روز گذشته ۱۵ بهمن‌ماه در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، وجه تمایز ایشان با اغلب اندیشمندان و رهبران جهان اسلام را در نوع نگاه به نقش مردم در نسبت با حکومت اسلامی توصیف کرد.
وی افزود: اگر بخواهیم دو ویژگی مهم اندیشه امام راحل در حوزه سلامت حکومت اسلامی را ذکر کنیم، آن دو ویژگی عبارتند از : ۱. نقش‌آفرینی مردم در شکل‌گیری حکومت و انتخاب ارکان آن و ۲. نقش‌آفرینی مردم در نظارت بر رفتار حاکمان و کارگزاران. به عبارت دیگر می‌توان گفت در اندیشه امام رحمت‌الله علیه، سلامت حکومت در گروی چگونگی ارتباط حاکمیت با مردم تعریف می‌شود.
معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نقش مردم در شکل گیری حکومت و استمرار آن از منظر امام خمینی(ره) را شرح داد و انتخابات را یکی از مهمترین شیوه‌های تبلور آن نقش دانست.
وی همچنین، اظهار داشت: امام راحل، نظارت مردم بر حکومت را حتی مهمتر از انتخاب و شکل‌گیری حکومت می‌دانستند.
بهمنی اضافه کرد: شکل گیری حکومت و تکامل آن در خلال انتخابات نقطه آغازین است ولی مکمل و تکمیل کننده ی آن، نقش نظارتی مردم است.
معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد که در گام دوم انقلاب نیازمند آن هستیم که با تأمین الزامات تقنینی، ساختاری و رفتاری، به تقویت نقش نظارتی مردم برای سلامت ساختارهای حکومتی در جمهوری اسلامی ایران بپردازیم‌.
بنابر اعلام این خبر، رئیس، معاونین، مدیران و کارکنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) با نثار فاتحه به روح بلند و ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و اهدای تاج گل، به مقام شامخ ایشان ادای احترام کرده و با رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) تجدید بیعت کردند. 
انتهای پیام/
. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved