-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/16 - 08:56
  • 612
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

زیمبابوه میزبان جشنواره فیلم‌های ایرانی بود

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با همکاری انجمن سینمای زیمبابوه، میزبان جشنواره فیلم‌های ایرانی بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این جشنواره که 13 بهمن‌ماه به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد، با استقبال جمع زیادی از بازیگران، کارگردانان و فیلم‌سازان صنعت سینما در زیمبابوه همراه بود.

حمید بختیار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه در سخنانی، با معرفی سینمای ایران گفت: صنعت سینما در ایران سابقه‌ای طولانی دارد و ایران یک بازیگر بزرگ فیلم در سطح منطقه و جهان است.

وی افزود: سالانه میزبان جشنواره داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه فیلم و تئاتر است که به عنوان نمونه می‌توان به جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اشاره کرد که هم اکنون در حال برگزاری است.

بختیار ادامه داد: فیلم‌های تولیدی پس از انقلاب اسلامی با محتوا و قوی تولید می‌شوند و بسیاری از فیلم‌های ایرانی جوایزی در سطح جهانی دریافت کرده‌اند.

وی تأکید کرد که هدف ما این است که سینماگران ایران و زیمبابوه با یکدیگر رابطه برقرار کند و سازمان سینمایی ایران و سایر نهادهای مرتبط آمادگی دارند در این زمینه با زیمبابوه همکاری داشته باشند.

ریچارد، دبیر کل انجمن سینمای زیمبابوه گفت: بسیار خوشحال هستیم که امروز شاهد اکران فیلم‌های ایرانی در زیمبابوه هستیم. سینمای ایران سینمایی پاک است و فیلم‌های ایرانی دارای پیام قوی و خوب هستند.

در ادامه، حاضرانی که بیشتر اهالی سینما و فیلم زیمبابوه بودند، خواستار اعزام فیلمسازان و کارگردانان ایرانی برای برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف در زیمبابوه شدند.

شایان ذکر است، فیلم‌های "رمانتیسم عماد و طوبی" و "کفش‌های من کجاست" اکران شد.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved