-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/13 - 13:17
  • 185
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
در پیشاور مطرح شد؛

خدمات دولت شهید رئیسی فراموش نخواهد شد

شرکت کنندگان آیین بزرگداشت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان در پیشاور تأکید کردند: خدمات ارزنده شهید رئیسی و دولتمردان همراهان ایشان برای دفاع از کیان امت اسلامی و سربلندی مسلمانان در جهان هیچگاه فراموش نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین بزرگداشت چهلمین روز شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان در تالار امام خمینی(ره) خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر پیشاور مرکز ایالت ایالت خیبرپختونخوا پاکستان برگزار شد.

در این مراسم که به همت خانه فرهنگ کشورمان در پیشاور برگزار شد، علی بنفشه خواه، سرکنسول ایران در پیشاور، حسین چاقمی، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در پیشاور و شخصیت‌های سیاسی، علمی و دانشگاهی، مذهبی، فرهنگی و چهره‌های سرشناس شهر ایالت خیبرپختونخوا با حضور خود یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامی داشته و فقدان شهید رئیسی را ضایعه‌ای بزرگ برای امت اسلامی به ویژه دو‌ کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان عنوان کردند.

علی بنفشه خواه، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور با تسلیت گفتن شهادت مظلومانه جمعی از خدمتگذاران خدوم نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: شهید آیت الله رئیسی، جلوه جدیدی از مدیریت الهی مبتنی بر ارزش‌های الهی و اسلامی را به جامعه اسلامی و جهان ارائه کردند.

وی افزود: راز اصلی این مدیریت جدید الهی، روح ایمانی است که در شخصیت این عزیز وارد شده بود. آن کسانیکه ایمان به خدا و روز جزا دارند. اینها دست دوستی به دشمنان خدا نمی دهند و راه مستقلی پیش می‌گیرند.

بنفشه خواه بیان کرد: ایثار از آثار روح ایمان در جامعه است. این روح ایمانی که در آیت الله رئیسی بود که ایشان را خستگی ناپذیر کرده بود. شهید آیت‌الله رئیسی مصداق آیۀ شریفۀ «من المؤمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوا اللّه علیه» بود. این عهد و قرار چیست؟ اینکه پشت به دشمن و پشت به میدان نکنی و استقامت کنی، تا مرز تقدیم جان. ایشان در هیچ از کدام سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خبری خود بین مردم اختلاف‌افکنی نکرد.

وی اضافه کرد: دل ایشان وصل شده بود به امام رئوف، امام رضا علیه السلام. شهید رئیسی مدیریت دلی داشت. عاشق مردم و خدمت بود. ایشان گفتمان را گفتمان ولایت می دانست و هر آنچه رهبری فرمایش می کردند را روی چشم خود قرار می‌داد. فرزند مقاومت در جهان اسلام بود. فریاد مظلومین از جمله مردم مظلوم فلسطین و غزه بود.

جلال خان، عضو پارلمان ایالت خیبرپختونخوا با تأکید بر پیروی از جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: کشورهای اسلامی بایستی از ایران بیاموزند که چگونه مسیرهای توسعه را چگونه پیمود. کشور ایران با تمام تحریم‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله: آموزش، پزشکی، نظامی، کشاورزی و نانو پیشرفت داشته و این راه میسر نمی‌گردد مگر با داشتن رییس جمهور مثل شهید رئیسی و دوره دولت ایشان ایران را دوباره در سیاست جهان جایگاه مهم خود را اثبات کرد.

جلال خان افزود: شهید رئیسی امید جهان اسلام به ویژه امیدی برای مردم مظلوم غزه بود. این شهید تنها مردی بود که برای مردم غزه عملا به میدان آمده بود. سفر این شهید به کشور پاکستان افتخار بزرگی برای مردم پاکستان بوده و همیشه در یاد زنده خواهد ماند.

اقبال ظفر جهگرا، حکمران اسبق ایالت خیبرپختونخوا عنوان کرد: شهادت مقصود و غایت مومن است و این بزرگتری افتخار برای ملت ایران و جهان اسلامی است.

حکمران اسبق ایالت خیبرپختونخوا گفت: شهید رییسی توکل به خدا را در دل های مسلمانان زنده کرد و اثبات نمود که اگر جهان اسلام امروز هم به جای ترسیدن از قدرت های جهان به خدا توکل کند حتی می‌توانند به رژیم صهیونیستی حمله کرد و تکبر وی را به خاک یکسان نمود.

اقبال ظفر جهگرا افزود: شهید رییسی با مقاومت و تلاش خود اثبات کرد که اسلام همیشه پیروز است و هیچ قوتی نمی تواند نور خدا را خاموش کند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت.

صابر حسین اعوان، عضو اسبق پارلمان از حزب جماعت اسلامی ایالت خیبرپختونخوا، با اشاره به استقامت و ایستادگی ملت ایران در برابر حوادث و فاجعه ها اظهار داشت: شهادت رییس جمهور عزیز دل همه مردم، جهان اسلام را جریحه دار و غمگین کرده است، اما پس از شهادت ایشان با همان دل پر از بغض و عقده به فکر فرو رفتم و گفتم پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی خدا به ایران و عالم اسلام شهید ابراهیم رئیسی داد و خدا یکی دیگر قاسم سلیمانی و رییسی را به ایران، مردم غزه و سربازی برای رهبر ایران آیت الله خامنه ای عطا خواهد کرد.

مولانا سید العارفین، مدیر حوزه علمیه مرکز علوم اسلامی راحت آباد پیشاور اظهار داشت: رئیس جمهور شهید مصداق این شعر بود، شخصیت این شهید بزرگوار همیشه برای رفاه ملت ایران و حل مشکلات دنیای اسلام در جستجو و تلاش بود.

وی گفت: سید رئیسی در سیاست خود، جهان اسلام به ویژه کشورهای همسایه را اولویت قرار داده بود و به همین دلیل در سخنرانی های خود که در آخرین سفر به پاکستان داشت، بر دوستی با پاکستان و حل همه مشکلات اقتصادی و سیاسی این کشور اسلامی همسایه و برقراری ارتباط مستحکم و پایدار تاکید کرده بود، که تاثیر آن سفر و سخنرانی این سید تاکنون برقرار است.

مولانا گوهر رحمان عضو حزب المجاهدین و رییس امور کشمیر جماعت اسلامی ایالت خیبرپختونخوا، با تاکید بر اتحاد و وحدت مسلمین در برخی از سخنرانی خود گفت: شهید رئیسی داعی اتحاد و وحدت در بین کشور های اسلامی بود و این را نه فقط شفاهی بلکه عملا به اثبات رسانده بود.

علامه عابد حسین شاکری، معاون رییس حوزه علمیه شهید سید عارف حسین الحسینی پیشاور، اظهار داشت: حادثه شهادت رییس جمهور ایران و همراهان ایشان برای اولین بار نبوده و انقلاب اسلامی و ملت غیور ایران مشکلات سرسختی را پیش از این با صبر و تحمل و پیروزی پشت سر گذاشته و از این مشکل نیز با موفقیت بیرون خواهند آمد.

حضار دیگر نیز در این مراسم اعلام داشتند: خدمات ارزنده شهید رئیسی و دولتمردان همراهان ایشان برای دفاع از کیان امت اسلامی و سربلندی مسلمانان در جهان هیچگاه فراموش نخواهد شد.

آن‌ها مصادف شدن چهلمین روز شهادت شهدای خدمت با برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری را قدرت نرم ایران دانستند که نه تنها موجب خوشحالی و غرور مردم ایران، بلکه برای گروه‌های مقاومت و سایر ملل اسلامی مایه مباهات بود.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved