-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/28 - 09:51
  • 155
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

حمایت اندیشمندان پاکستانی از پاسخ قطعی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی

اندیشمندان پاکستانی از پاسخ قطعی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در همایش همزیستی مسالمت آمیز و مقاومت همراه با بزرگداشت شهیداسماعیل هنیه حمایت کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش همزیستی مسالمت آمیز و مقاومت همراه با بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه با حضور اندیشمندان پاکستانی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این همایش، جمع کثیری از حامیان آرمان فلسطین از جمله رهبران سیاسی، مذهبی، علما، اساتید دانشگاهی و دانشجویان پاکستانی اعلام داشتند: به برکت خون شهید هنیه و مقاومت مثال زدنی مردم مظلوم غزه همگرایی اسلامی برای دفاع از فلسطین تقویت شده و مسیر نابود رژیم کودک کش صهیونیستی نیز به سرعت طی می‌شود.

علامه محمد حسین اکبر، رئیس اداره منهاج‌الحسین پاکستان، سید منیر گیلانی وزیر سابق آموزش و پرورش ایالت پنجاب، پرویز ساقی اکبر  رئیس تحریک وحدت اسلامی، پیر سید عثمان نوری ،لعل مهدی خان، مفتی عاشق حسین، سید محمود غزنوی، علامه محمد خان لغاری، محمد حسین گلروی، علامه علیرضا نقوی، موحدفر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور و مسعودی، رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور از جمله سخنرانان این مراسم بودند که در اظهارات خود تأکید داشتند: شهادت اسماعیل هنیه نه تنها هیچ خللی در روند مبارزه مسلمانان به ویژه جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی ایجاد نمی‌کند بلکه باعث شده تا مسلمانان بیش از پیش وظیفه خود برای دفاع از مظلومان و نیاز ایستادگی در مقابل جبهه استکبار جهانی را درک کنند.

سخنرانان خونخواهی «شهید اسماعیل هنیه» را حق مسلم ملت فلسطین دانسته و با اعلام حمایت از حق ایران برای دفاع از تمامیت ارضی این کشور اعلام کردند: پاسخگویی به جنایات رژیم صهیونیستی ضروری است، از این رو ملت مسلمان پاکستان حمایت کامل خود از پاسخ قطعی ایران به اسرائیل را اعلام می‌کند.

مسعودی، رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور بیان کرد: اسرائیل نه تنها دشمن فلسطین بلکه تهدیدی برای همه امت اسلامی است و کشورهای اسلامی باید در برابر این تهدید متحد شوند؛ چراکه صهیونیست‌ها یک باند قاتل و جنایتکار هستند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها پس از ۳۰۰ روز هنوز نتوانسته‌اند بر حماس پیروز شوند و گروگان‌های خود را آزاد کنند، آنها می‌خواهند با کشتن و ترور انتقام بگیرند ولی بدون شک این رویکرد صرفا نابودی آنها را تسریع می‌کنند.

مسعودی اظهار داشت: صهیونیست‌ها باید بدانند اگر همه کودکان فلسطین را بکشند نیز یک موسی زنده می‌ماند و در کنارشان بزرگ می‌شود و طومارشان را بر باد خواهد داد، همانگونه که با رفتن شهید هنیه پرچم به دست فردی افتاد که بیشترین نفوذ را در میدان عملیات و مقاومت بر علیه این رژیم تروریستی دارد.

وی تأکید کرد: ما امروز با قاطعیت اعلام می‌داریم برای همزیستی و امنیت جهان و منطقه از مظلومان حمایت می‌کنیم و دشمن ظالمان خواهیم بود، برای همین است که ایران جنایات صهیونیست‌ها را بی‌پاسخ نگذاشته و انتقام سخت و سیلی محکم‌تر از وعده صادق در انتظارشان خواهد بود.

علامه اقبال، عالم اسلام و قائد اعظم در مورد پاکستان گفت: یک ایدئولوژی را برای امت اسلامی گسترش داد و آن ایدئولوژی مربوط به عدم به رسمیت شناختن اسرائیل است. ایدئولوژی امام خمینی(ره) پشت نهضت‌های مقاومت در سراسر جهان است.

موحدفر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور مطرح کرد: صهیونیست‌ها طی ده ماه گذشته هیچ هدف نظامی را نشانه نرفته‌اند، در غزه هدف رژیم صهیونیستی فقط مردم، عبادتگاه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، دفاتر نمایندگان رسانه‌ها و در کل مردم عادی و زیرساخت‌های انسانی و نه نظامی بوده است، چنانچه صهیونیست‌ها در آخرین جنایت خودشان با سلاح‌های پیشرفته به یک مدرسه و مسجد حمله کردند و افراد غیرنظامی را شهید و قطعه قطعه کردند و قابل تامل اینکه مدعیان حقوق بشر به این جنایات هیچ واکنشی نشان ندادند.

وی افزود: مقاومت یک گفتمان برتر و آرمان فلسطین آرمانی جهانی شده است، لذا با قاطعیت می‌توان گفت که مقاومت جهانی امروز به یک قدرت غیر قابل انکار تبدیل شده و آمریکا و رژیم صهیونیستی باید بدانند بازگشت به موازنه قبل ممکن نیست.

موحدفر اظهار داشت: اقدام صهیونیست‌ها  در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه موجب نقض امنیت ملی ما شده و  جمهوری اسلامی ایران نیز در جایگاه خود از حق مشروع و ذاتی خود استفاده می‌کند و دیگرانی که خواهان آرامش در منطقه هستند نیز باید اقدام متناسب انجام دهند تا جلوی بحران گرفته شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved