-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/12 - 15:39
  • 1118
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

جشنواره فیلم‌های ایرانی در یونان برگزار می‌شود

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آتن و با همکاری اداره‌کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری صادرات فرهنگی و بنیاد سینمایی فارابی، جشنواره فیلم‌های ایرانی (12 بهمن‌ماه تا 1 اسفندماه) در یونان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آتن و با همکاری اداره‌کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری صادرات فرهنگی و بنیاد سینمایی فارابی، پنج فیلم سینمایی ایرانی با زیرنویس یونانی (12 بهمن‌ماه تا 1 اسفندماه) نمایش داده می‌شود.

در این رویداد، پنج فیلم سینمایی بادیگارد به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی‌کیا، شیار ۱۴۳ به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار، طعم شیرین خیال به کارگردانی کمال تبریزی، کفش‌هایم کو؟ به کارگردانی کیومرث پوراحمد و فصل نرگس به کارگردانی و نویسندگی نگار آذربایجانی با زیرنویس یونانی اکران خواهد شد.

مخاطبان با مراجعه به پایگاه ایران فلیکس www.iranflix.gr می‌توانند به مدت بیست روز فیلم‌های سینمایی مذکور را از طریق تلویزیون هوشمند، رایانه، رایانه همراه و تلفن هوشمند مشاهده کنند.

این رویداد فرهنگی از طریق تعدادی از سایت‌های سینمایی یونان اطلاع رسانی و به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی پروموت شده است.

شایان ذکر است، پایگاه اینترنتی ایران فلیکس با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان به منظور نمایش فیلم‌ های سینمایی ایرانی و مستندهای تلویزیونی در خصوص فرهنگ و هنر ایران زمین راه‌اندازی شده است. در قسمت «درباره ما» این پایگاه اینترنتی آمده است: پایگاه نمایش فیلم ایران فلیکس یک مجموعه غیر انتفاعی علاقه مند به سینمای معناگرای ایران است. سینمای ایران طی سال‌های اخیر با سبک خاص خود به جایگاه ویژه‌ای در عرصه بین‌الملل دست یافته است.

ترکیب هنر سینما با زبان فارسی ویژگی منحصر به فردی را پدید آورده و به آن سبک و طعم پارسی داده است. اگر ما در سنت یونانی زبان صریح و شفاف را به‌ عنوان زبان ارتباط می‌شناسیم، زبان فارسی زبانی چندلایه است که وقتی به سینما می‌رسد فیلم‌های ایرانی را از جنس شعر و ادبیات می‌کند. همچنین در بخشی از این پایگاه سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی به زبان یونانی برای مخاطبان این کشور تشریح شده است.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved