-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/23 - 15:22
  • 345
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و در آستانه سالروز مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)

جشنواره خوشنویسی معراج در شهر اورنگ آباد هند برگزار می‌گردد

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و در آستانه سالروز مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) جشنواره خوشنویسی معراج (خوشنویسی آیات قرآنی، تذهیب و نقاشی خط اسلامی) خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی با همکاری دانشکده مولانا آزاد شهر اورنگ آباد در این دانشکده برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این نمایشگاه به دبیری یوسف حسین گوری یکی از هنرمندان ممتاز خوشنویس هند و با حضور هشت استاد ممتاز از نقاط مختلف هند و دو استاد برتر خوشنویس و تذهیب کار از کشور عزیزمان از تاریخ 16 بهمن ماه به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

دبیر این جشنواره با سفر به شهر اورنگ آباد با رئیس دانشکده  مظهر فاروقی دیدار نمود و به منظور هماهنگی بیشتر، کارگروهی در محل تشکیل داد. همچنین وی در تاریخ 20 دی ضمن ملاقات با محمدرضا فاضل وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی گزارشی از مذاکرات و توافق با مسئولان دانشکده پیرامون چگونگی برگزاری مناسب این جشنواره انجام داد و به جزئیات این جشنواره پرداخت.

یادآوری می شود با عنایت به تفاهم‌نامه همکاری بین خانه فرهنگ ج.ا.ایران در بمبئی و دانشکده مولانا آزاد، برنامه‌های مختلف آموزشی، علمی و فرهنگی دو جانبه در این دانشگاه برگزار شده است. همچنین یوسف حسین گوری یکی از اساتید خوشنویسی اسلامی مطرح در هند می باشد که سالیان متمادی با خانه فرهنگ همکاری و به صورت خودجوش مشارکت فعال داشته و در ادوار مختلف نیز در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران شرکت نموده است.

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved