-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/24 - 07:30
  • 1553
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رایزن فرهنگی کشورمان در تونس پیشنهاد داد:

تولید اثر هنری زندگینامه شهید «کمال کورسل» برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

آجیلی در نخستین همایش «دیپلماسی ایثار» مطرح کرد: به‌ منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌، زندگینامه شهید «کمال کورسل» در قالب اثر هنری برای مردم سه کشور ایران، تونس و فرانسه بازخوانی شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هادی آجیلی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس در ارتباط زنده نخستین همایش «دیپلماسی ایثار» در مجتمع فرهنگی شهید رسول زاده با تشریح مفهوم ایثار، گفتمان انقلاب و ارزش‌های مقدس آن گفت: ما در دیپلماسی ایثار در عرصه بین‌الملل باید مفهوم مشترکی پیدا کنیم. طبیعتا ما در مفهوم ایثار وقتی وارد حوزه بین‌المللی می‌شویم به دنبال ایثاری هستیم که در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی ارزشمند باشد.

وی افزود: دو مفهوم هستند که می‌توانند در چارچوب ایثار قرار گیرند و زبان مشترک بین‌المللی ایجاد کنند که یکی از این موارد، مبارزه با استعمار است.

رایزن فرهنگی کشورمان در تونس خاطرنشان کرد که موضوع مبارزه با استعمار در تاریخ بسیاری از کشورها وجود دارد و افراد بسیاری جان خود را در این مسیر فدا کردند. بنابراین می‌توان گفت که ما با کسانی که با استعمارگران مخالف هستند و مبارزه می‌کنند یک زبان مشترک در دیپلماسی ایثار داریم. 

آجیلی موضوع مقاومت را دومین مفهوم در چارچوب ایثار دانست و افزود: فلسطین و مسئله آزادسازی قدس شریف مهمترین موضوع جهان اسلام است و مقاومت در برابر اسرائیل و افق‌های پیش روی آن زبان مشترک در دیپلماسی ایثار خواهد بود.

برگزاری کنگره بین‌المللی «شهدای مقاومت»

رایزن فرهنگی کشورمان در تونس با ذکر این مطلب که ایران واقعی به جهانیان معرفی شود، پیشنهاد داد کنگره بین‌المللی با عنوان «شهدای مقاومت» با حضور خانواده‌های شهدای مربوط به مبارزه با استعمار و آزادسازی قدس و جبهه مقاومت با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شود.

وی همچنین، بر ضرورت تولید اثری فاخر از زندگینامه شهید «کمال کورسل» را داد و گفت: شهید «کمال کورسل» از مادری فرانسوی و پدری تونسی چشم به جهان گشود. وی زمانیکه امام خمینی(ره) در فرانسه حضور داشتند به دیدار ایشان رفت و همیشه از این دیدار به نیکی و با شوقی وصف ناپذیر یاد می‌کرد و پس از پیروزی انقلاب به ایران آمد و برای دفاع از اسلام در خط اول جبهه‌های حق علیه باطل شهید شد‌‌.

آجیلی تأکید کرد که به‌ منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌، زندگی این شهید در قالب اثر هنری برای مردم سه کشور ایران، تونس و فرانسه بازخوانی شود.

بنابر اعلام این خبر، نخستین همایش «دیپلماسی ایثار» با محور شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی صبح امروز (23 اسفندماه) با حضور شخصیت‌های فرهنگی و با همکاری مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی در مجتمع شهید رسول زاده برگزار شد. در این همایش، ترجمه انگلیسی و عربی کتاب «ققنوس فاتح» و ۱۵ عنوان کتاب ترجمه شده نشر شاهد رونمایی و از خانواده شهیدان «حجت‌الاسلام شهید ابراهیم انصاری»، «محمدعلی رحیمی» و «صادق گنجی» و همچنین، مترجم انگلیسی کتاب «ققنوس فاتح» تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved