-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/31 - 08:54
  • 164
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تبیین «پیام رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی» در اندونزی

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در نشست رایزن فرهنگی کشورمان با دانشجویان دانشگاه شریف هدایت الله جاکارتا مورد تبیین و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در نشست با دانشجویان دانشگاه شریف هدایت الله جاکارتا گفت: سرزمین فلسطین نقطه اتصال تمدن‌هاست و اهمیت فلسطین و مسجدالاقصی در نزد مسلمانان به دلیل آن است که فلسطین سرزمین انبیا و محل ظهور و گسترش ادیان الهی و نخستین قبله گاه مسلمان بوده است.

ابراهیمی افزود: بر هیچ کسی پوشیده نیست که انقلاب اسلامی ایران بر پایه مبانی دین اسلام بوجود آمده و بر این اساس حمایت از منافع جهان اسلام به خصوص ملت مظلوم فلسطین را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: پس از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) نیز علم آرمان خواهی بر دوش خلف صالح ایشان یعنی حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب قرار گرفته و تفکر و مبانی اعتقادی معظم له همانند حضرت امام(ره)، بر محور حمایت از مردم فلسطین است.

ابراهیمی در ادامه به تحولات جدید منطقه خصوصا اقدامات ضد بشری صهیونیست‌ها در غزه اشاره کرد و به تبیین و تشریح پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین پرداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان به محتوای پیام رهبری اشاره داشت و افزود: از اهداف مهم این نامه، آشکار کردن چهره دوگانه آمریکا در حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی در ابعاد نظامی و بین‌المللی است. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با خطاب قرار دادن و حمایت از دانشجویان آزادیخواه آمریکایی به این نکته تاکید می‌کنند که برای شناخت واقعی اسلام راستین، قرآن را بیشتر مورد مطالعه قرار دهند.

وی افزود: این همان شناخت و جهان بینی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال معرفی و تبیین جایگاه آن در اسلام است.

عرفان رحمت هوتاگالونگ، استاد دانشکده علوم اجتماعی و سیاسی و مدیر گروه مطالعات بین‌المللی دانشگاه اسلامی دولتی شریف هدایت الله جاکارتا سخنران ویژه نشست محاکمه قضایی عاملان جنایات در غزه و تبیین پیام رهبر معظم انقلاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا بود.

عرفان، استاد دانشگاه شریف هدایت الله با ارائه پاورپوینت به تقسیم بندی جنایات بین‌المللی صهیونیست‌ها در غزه پرداخت و تأکید کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای پیام قرآن را که توام با محبت و تأمل است را خطاب به دانشجویان معترض ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا صادر کردند تا آنان رفتار و اعمال مقامات و رهبران شان را مورد نقد و بررسی قرار دهند. مهمترین برداشت بنده از این پیام، فراخوانی ایشان به تأمل و مطالعه در قرآن بود.

در ادامه، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی به صورت ویدئو کلیپ به زبان اندونزیایی پخش شد و کتابچه پیام رهبری در اختیار دانشجویان اندونزیایی قرار گرفت.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved