-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/06/21 - 13:31
  • 876
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی:

به دنبال روایتگری صحیح آرمان‌های انقلاب اسلامی در دنیا هستیم

حجت‌الاسلام باقری در دیدار با مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری خراسان گفت: به دنبال روایتگری صحیح آرمان‌های انقلاب اسلامی در دنیا هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی باقری، سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی ضمن بازدید از «روزنامه خراسان» با رضا خوراکیان، مدیرعامل جدید مؤسسه فرهنگی هنری خراسان و مدیرمسئول این روزنامه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که حجت‌الاسلام ملکوتی‌تبار، پارسا و بهادری، از کارشناسان فرهنگی نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی نیز حضور داشتند، خوراکیان با معرفی سابقه و قدمت روزنامه خراسان و تنوع فعالیت‌ها، حضور در نمایشگاه‌های رسانه‌ای و رقابت‌های بین‌المللی را مؤثر دانست.

مدیرمسئول روزنامه خراسان آمادگی این روزنامه برای همکاری در همه عرصه‌ها با توجه به ظرفیت‌های ارزشمند مؤسسه فرهنگی هنری خراسان چون شهر چاپ و دفتر پژوهش‌ها را اعلام کرد.

وی در ادامه، با اشاره به مسئولیت قبلی خود در روزنامه قدس و طراحی 3 نشریه به زبان‌های مختلف در آن مجموعه، به حضور موفق در تاجیکستان در قالب مؤسسه ادبی «فردوسی» که مورد علاقه و شخصیت مشترک و تمدنی است، پرداخت.

خوراکیان اظهار داشت : فردی می‌تواند در داخل کشور موفق باشد که نگاه بین‌المللی داشته باشد.

حجت‌الاسلام باقری در سخنانی، با تأکید بر اهمیت فعالیت رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به ویژه بومی نویسی گفت: رصد محیطی و ارائه تحلیل و گزارش‌های متنوع رایزنان فرهنگی می‌تواند یکی از جنبه‌های همکاری فیمابین باشد.

سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی با اشاره به هم افزایی رایزنان فرهنگی با رسانه‌های کشورهای مختلف افزود: به نظر می‌رسد حضور مؤسسه فرهنگی هنری خراسان در حوزه روسیه و کشورهای آسیای مرکزی به دلیل قرابت و علاقه و وسعت منطقه، می‌تواند با موضوعات گفت‌وگوهای فرهنگی و هنری بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با توجه به طرح تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای نهضت روایتگری صحیح انقلاب اسلامی در دنیا، بر اهمیت همکاری مشترک با فعالیت‌های رسانه‌ای این سازمان تاکید کرد.

در ادامه این دیدار، پارسا بیان کرد: در راستای جهاد تبیین و با عنایت به هجمه رسانه‌ای وسیع دشمنان، می‌طلبد هفته نامه یا ماهنامه‌ای از اخبار منطبق بر واقعیت روز ایران برای خنثی سازی دسیسه‌های دشمن به صورت حرفه‌ای توسط این روزنامه به زبان انگلیسی تهیه و از سوی رایزنی‌های فرهنگی کشوران در اختیار مسئولین و فرهیختگان کشورها قرار گیرد.

بهادری نیز در سخنانی، اظهار داشت: در صورتی که اولویت جغرافیایی برای مؤسسه فرهنگی هنری خراسان درست انتخاب شود، استقبال خوبی خواهد شد و نشریه دیپلماتیک روزنامه خراسان می‌تواند مورد استفاده رایزنی‌های فرهنگی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ملکوتی‌تبار با بیان اهمیت فعالیت رسانه‌ای در دنیای امروز گفت: معرفی ظرفیت‌های بین‌المللی مشهد مقدس و خراسان رضوی، برگزاری دوره‌های تخصصی خبرنگاری ویژه اصحاب رسانه کشورهای همسایه به میزبانی روزنامه خراسان، برادرخواندگی روزنامه و مبادله خبر و همکاری‌های فیمابین رسانه‌ای کشورها، تشکیل اتحادیه خبرنگاران فرامرزی و مشارکت در ستون ویژه اخبار بین‌الملل روزنامه و  ... می‌تواند از عناوین همکاری مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مؤسسه خراسان باشد.

انتهای پیام/ص

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved