-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/02/05 - 14:57
  • 1191
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری همایش روز قدس در یونان

همایش روز قدس، 9 اردیبهشت‌ماه در سالن همایش هتل کاراول یونان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کلیچیکاس، از اعضای انجمن دوستی فلسطین و یونان ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان با مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در آتن دیدار و گفت‌وگو کرد.

کلیچیکاس با اشاره به فعالیت‌های خود گفت: انجمن دوستی فلسطین و یونان به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد. این انجمن دو ماموریت به غزه برای کمک رسانی به مردم آن منطقه انجام داده است. اما ده سالی است که به دلایل مشکلات داخلی و مهاجرت رئیس و برخی از اعضای این انجمن به اروپای غربی، فعالیت موثری نداشته است.

وی افزود: با این حال، من به واسطه علاقه شخصی که به سوریه، حزب الله لبنان و مردم فلسطین دارم، فعالیت‌های خود را در زمینه حمایت از جریان مقاومت ادامه دادهام. البته پیش‌تر با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز همکاریهایی انجام داده‌ایم.

نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در آتن در سخنانی، به همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه حمایت از مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد و گفت: ما علاقه‌مندیم از مباحث دانشگاهی که توسط نخبگان برای بررسی و تحلیل دقیق اوضاع منطقه انجام می‌شود، آگاهی یافته و با دیدگاه اساتید یونانی در این خصوص آشنا شویم.

وی به تبیین دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسئله فلسطین پرداخت و ترجمه یونانی بیانات رهبر معظم انقلاب و ویژه نامه تحلیلی روز قدس با عنوان تبیین نظری و نخبگانی ایده فلسطین و راه بحران مذکور در اندیشه رهبری انقلاب اسلامی را به کلیچیکاس ارائه داد.

نیکخواه قمی از کلیچیکاس و دیگر همکارانشان برای شرکت در همایش روز قدس که به همت انجمن شیعیان یونان طی روز جمعه، 9 اردیبهشت‌ماه در سالن همایش هتل کاراول برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/ص

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved