-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/15 - 14:03
  • 318
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری سمینار «همزیستی مسالمت آمیز با استفاده از اهل طریقت و تصوف هند» در بمبئی

سمینار بین‌المللی یک روزه «همزیستی مسالمت آمیز با استفاده از اهل طریقت و تصوف هند» به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، سمینار بین‌المللی یک روزه «همزیستی مسالمت آمیز با استفاده از اهل طریقت و تصوف هند» به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت دانشکده بانوان مولانا آزاد شهر تاریخی و باستانی اورنگ آباد در سالن اجتماعات دانشکده بانوان مولانا آزاد برگزار شد.

در این مراسم، محمدرضا فاضل، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، پروفسور مقدوم فاروقی، رئیس دانشکده بانوان مولانا آزاد شهر اورنگ آباد، خدایار عطائی، رئیس سازمان جوانان زرتشتی بمبئی، داریوش نعمت الهی، معاون سازمان جوانان زرتشتی، اساتید عرفان و فلسفه و جمعی از علاقه‌مندان حضور داشتند.

رئیس دانشکده بانوان مولانا آزاد در سخنان کوتاهی به بیان ضرورت استفاده از ظرفیت‌های اهل تصوف در همزستی مسالمت آمیز پرداخت.

وابسته فرهنگی کشورمان نیز با اشاره به سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: حضرت امام خمینی (ره) که خود از اساتید بزرگ عرفانی بهره‌ها برده بود، چهل و پنج سال پیش با تکیه بر همین آموزه‌های نورانی که در کتاب‌های حکمی و عرفانی تجلی یافته است، افراد اجتماع آن روز را دعوت و جامعه ایران را متحول کرد.

وی اظهار داشت: اهل عرفان، همواره با ایثار و از خودگذشتگی و خیرخواهی و مهربانی، منشاء خیرات و برکات زیادی برای جامعه و چراغ گرم محافل انسانی هستند. امروزه جوامع بشری از مشکلات فرهنگی و سیاسی زیادی از جمله تفرقه و تنازع رنج می‌برد و تصوف و عرفان اسلامی ظرفیت زیادی برای برون رفت از این چالش‌ها ارائه می‌کند.

در ادامه، ویدئو کلیپ تصویری سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلیمن حسینی‌نیشابوری، مدیرکل تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص همزیستی مسالمت آمیز و کرامت و جایگاه معنوی انسان پخش شد.

پس از آن، رفیع الدین ناصر به عنوان برگزار کننده این سمینار و برخی اساتید حاضر در مراسم، مقالات خود را در عناوین مختلف در مورد موضوع همزیستی مسالمت آمیز با استفاده از ظرفیت اهل تصوف هند ارائه دادند.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved