-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/13 - 13:58
  • 914
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بررسی پیام مقام معظم رهبری به مناسبت کنگره عظیم حج در شبکه «الصراط» لبنان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان در برنامه «القول الفصل» شبکه «الصراط» لبنان با موضوع «تحلیل پیام حج رهبر انقلاب» به تبیین ابعاد مختلف پیام حج معظم‌له در سال جاری پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان ضمن حضور در استودیوی برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی برنامه «القول الفصل» شبکه «الصراط» لبنان با موضوع «تحلیل پیام حج رهبر انقلاب» به تبیین ابعاد مختلف پیام حج معظم‌له در سال جاری پرداخت.

وی با تشریح محورهای اصلی پیام‌های مقام معظم رهبری در خصوص حج در طول 36 سال گذشته، اهمیت این پیام‌ها به عنوان پیامی خطاب به همه امت اسلامی و نه فقط حجاج بیت‌الله الحرام و پیامی راهبردی با مضمون مهمترین مسائل جهان اسلام در مواجهه با دنیای استکبار تبیین کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان با اشاره به دو محور اصلی پیام حج امسال رهبر معظم انقلاب موضوع وحدت و معنویت را از منظر ایشان تشریح کرد.

وی با اشاره به ابعاد مختلف وحدت از نظر رهبر انقلاب، بر ضرورت همکاری بین دولت‌های مسلمان و پشتیبانی ملت‌های مسلمان در برابر دشمن مشترک و اهمیت ارتباطات و گفت‌وگوها و تبادل دیدارها، جهت شناخت هر چه بیشتر و هم‌ا‌فزایی علمی و دانشگاهی و حوزوی جهان اسلام برای آمادگی شرایط نظام  جدید جهانی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین باقرزاده در خصوص معنویت با اشاره به سقوط اخلاقی تمدن غرب از شعار معنویت منهای دین انتقاد کرد و راهکار دستیابی به معنویت به عنوان نیاز حقیقی بشریت را توجه به تعالیم انبیا و جستجوی معنویت و اخلاق از طریق التزام به تکالیف شرعی و تدین دانست.

وی همچنین، معنویت و اخلاق در اسلام را همچون حج آمیخته با سیاست و مبارزه‌ای با طاغوت‌ها و استکبار معرفی کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان در پایان به جوانان جهان عرب توصیه کرد با مطالعه و مباحث پیام حج رهبر انقلاب به ترسیم راهبردهای اساسی فعالیت‌های فرهنگی یکسال پیش روی خود بپردازند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved