-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/12 - 13:09
  • 246
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سفیر کشورمان در بنگلادش:

انقلاب اسلامی قوی‌تر از هر زمان دیگری است

منصور چاوشی شهادت شهدای خدمت را ضایعه‌ای دردناک برای جهان اسلام دانست و گفت: این بحران با رهبری حکیمانه، شایسته و مقتدر مقام معظم رهبری پشت سر گذاشته شد؛ چرا که انقلاب اسلامی ایران اکنون قوی تر از هر زمان دیگری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت اربعین شهادت آیت الله رئیسی شهید جمهور و همراهان ایشان، همایش بزرگداشت این شهدا به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در داکا برگزار شد.

در این همایش، پروفسور انیس‌الزمان، رئیس دانشگاه گلوبال داکا، مهدی حسن پولاش، معاون سردبیر روزنامه انقلاب، منصور چاوشی، سفیر و سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش پیرامون بازتاب حادثه شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در ایران و جهان و نیز در باره خدمات، سیاست‌ها و برنامه‌های شهید رئیسی و دولت ایشان سخنرانی کردند.

سخنران اول این همایش، مهدی حسن پولاش، معاون سردبیر و خبرنگار ارشد روزنامه انقلاب بود. وی گفت: شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهان ایشان در سقوط بالگرد از دید من به عنوان یک خبرنگار حرفه‌ای نمی‌تواند یک حادثه طبیعی باشد. شاید در آینده دور ابعاد و زوایای آن معلوم شود.

وی افزود: دولت شهید رئیسی پشتیبان گروه‌های مجاهد و مقاومت اسلامی منطقه غرب آسیا بود و در تحولات و معادلات این منطقه نقش زیادی داشت. اگرچه کشورهای اسلامی زیادی در جهان وجود دارد، اما هیچ کشور دیگری مانند ایران از فلسطینی‌ها حمایت نمی‌کند.

پولاش گفت: ایران کشوری بزرگ و قوی است و باید نسبت به معرفی هرچه بیشتر دستاوردهای این کشور اسلامی در بنگلادش اقدامات لازم صورت گیرد.

ایران یک کشور تأثیرگذار در دنیاست

پروفسور انیس‌الزمان، رئیس دانشگاه بین‌المللی گلوبال بنگلادش سخنران بعدی همایش بود. وی گفت:  من امروز با دلی سرشاز از غم می‌گویم که نه تنها ایران، بلکه مردم سراسر جهان به ‌ویژه مسلمانان در ضایعه از دست دادن شهید رئیسی غمگین هستند.

وی تأکید کرد: ما رئیس جمهور شهید آیت الله ابراهیم رئیسی و یارانش را در زمانی بحرانی در جهان اسلام از دست دادیم. شهید رئیسی تحت آموزش و تعلیمات اسلامی رشد کرد و با الهام از انقلاب اسلامی ایران به یک شخصیت تاثیرگذار در ایران و جهان تبدیل شد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی گلوبال بنگلادش عنوان کرد: ایران نقش مهمی در جهان دارد و یک کشور تأثیرگذار در دنیا است. امروزه ایران تنها به دلیل توکل به خدا قادر به رویارویی با آمریکا، قوی ترین کشور جهان شده است. این امر ثابت می‌کند که خدا کافی است و نه شرق و نه غرب، نمی‌تواند جلو اراده متصل به خدا را بگیرد.

پروفسور انیس‌الزمان در پایان سخنان خود، مطرح کرد: ما بخاطر شهادت آیت الله رئیسی دردمندیم و این مصیبت را به جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گوییم. ایران از جمله کشورهایی است که همواره در مصائب مسلمانان در کنار آنان بوده است. من با این موضع سیاسی ایران موافقم و از آن حمایت می‌کنم.

در ادامه، منصور چاوشی، سفیر ایران در بنگلادش شهادت شهدای خدمت را ضایعه‌ای دردناک برای جهان اسلام دانست و گفت: این بحران با رهبری حکیمانه، شایسته و مقتدر مقام معظم رهبری پشت سر گذاشته شد؛ چرا که انقلاب اسلامی ایران اکنون قوی تر از هر زمان دیگری است.

اخلاص و کار برای رضایت خدا از ویژگی‌های شهید رئیسی بود

سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش گفت: بازتاب گسترده حادثه شهادت سید ابراهیم رئیسی در داخل ایران و در سطح جهان از یک سو حاکی از شخصیت مقبول و محبوب شهید رئیسی در نزد افکار عمومی و از سوی دیگر نتیجه اهمیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران نزد دولت‌ها و ملت‌های جهان بود.

وی اخلاص و کار برای رضایت خدا و دغدغه خدمت به مردم با روحیه خستگی ناپذیری را دو ویژگی بارز شهید رئیسی در مسئولیت‌ها و مدیریت‌های خود به ویژه در دوران 3 ساله ریاست جمهوری او دانست و گفت: راز موفقیت و محبوبیت شهید رئیسی در این دو ویژگی برجسته بود.

رایزن فرهنگی ایران به تشریح رویکردهای سیاست خارجی دولت شهید رئیسی پرداخت و افزود: شهید رئیسی در سیاست خارجی خود با تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهید امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه دولت سیزدهم در سه سطح همسایگان، کشورهای اسلامی و سایر کشورهای جهان، گام‌های جدید و بزرگی برداشت و در هر سه حوزه، جایگاه جمهوری اسلامی ایران را ارتقاء داد و باعث تقویت و توسعه روابط و مناسبات خارجی کشورمان با جهان شد.

وی اظهار داشت: تحکیم مناسبات تهران با کشورهای های اسلامی و نقش آفرینی بیشتر در تحولات غرب آسیا با حمایت بیشتر از جبهه مقاومت اسلامی و فلسطین از رویکردهای موفق دیگر شهید رئیسی بود و جایگاه ایران را در منطقه غرب آسیا استحکام و ارتقاء بخشید.

میرمحمدی عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بزرگ و مهم شانگهای و بریکس در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی را از گام‌های موفق ایران در توسعه و گسترش روابط و مناسبات با جامعه جهانی عنوان کرد و گفت: در دیدگاه شهید رئیسی، جهان در 4 کشور غربی خلاصه نمی‌شد و آن شهید جامعه جهانی را متشکل از همه کشورهای جهان می‌دانست و در جهت توسعه و تقویت روابط با همه کشورهای جهان تلاش‌های چشمگیری کرد. 

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved