-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/01/10 - 09:53
  • 785
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون دانشگاه کامپالا:

انقلاب اسلامی سرآغاز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

حمزه سگاوا در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه کامپالا مطرح کرد: انقلاب اسلامی سرآغاز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری دانشگاه کامپالا و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا، نشست علمی «دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز تمدن نوین اسلامی» با حضور اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

آکیکی بیاروهانگا، معاون آموزشی دانشگاه کامپالا در سخنان خود، مطرح کرد: بین انقلاب اسلامی ایران و تمدن نوین اسلامی رابطه علمی و علّی و معلولی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اساتید و دانشجویان مسیحی نیز از موضوع نشست علمی «دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز تمدن نوین اسلامی» بهره مند خواهند شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران مختص به مسلمانان نیست، بلکه پیروان ادیان الهی و آزادگان جهان را نیز تحت پوشش خود قرار داده است. همانطوری که پیامبر اکرم(ص) و دین مبین اسلام، رسالت جهانی دارند.

حمزه چیونه، روزنامه‌نگار فعال و مجری رادیو بلال اوگاندا با بیان علل، اهداف و ماهیت انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: استقلال طلبی، حمایت از مستضعفان، توسعه انواع علوم، بیداری و بصیرت که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است در  ایجاد و استقرار تمدن نوین اسلامی مؤثر هستند.

وی مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران ملتی حسابگر است که به دلایل استراتژیک به انواع توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان آگاهی دارد.

چیونه به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در سایه تحریم‌ها اشاره و تصریح کرد: ایران علی رغم تحریم‌های تحمیل شده در حوزه خوداتکایی، تولید داخلی، علوم فنی و پزشکی، فناوری‌های انرژی هسته‌ای و ... پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد.

بدرو دونگو کاتریگا، رئیس دانشگاه کامپالا نیز در سخنانی، رهبری کاریزماتیک جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) را از ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب اسلامی توصیف کرد.

وی از رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا به جهت همکاری با دانشگاه کامپالا برای برگزاری کلاس‌های آموزش زبان فارسی و نشست‌های علمی ویژه اساتید و دانشجویان تشکر به عمل آورد.

حمزه سگاوا، از معاونین دانشگاه کامپالا خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران که از رهبری شجاع، مؤمن، عالم و آگاه به کلیه امور برخوردار بوده و در پی تحقق عدالت و حقوق اجتماعی است، قطعا به تمدن نوین اسلامی منجر خواهد دشد. 

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در کامپالا با اذعان اینکه هدف نهایی انقلاب اسلامی ایران، تمدن نوین اسلامی است گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی مقدمه و زمینه ساز ظهور تمدن نوین اسلامی است که همه ملت‌ها از آن بهره خواهند برد.

انتهای پیام/ص

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved