-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/21 - 13:09
  • 543
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در انستیتوی شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه مطرح شد؛

انقلاب اسلامی، نقش ایران در سیاست بین‌الملل را ارتقاء داد

سفیر کشورمان در روسیه گفت: امام خمینی(ره)، مسیر تازه‌ای را برای ایران رقم زد که نقش کشورمان در صحنه بین‌الملل را ارتقاء داد و امروز نیز این مسیر با تدبیر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با قوت استمرار دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نشست ایران‌شناسان روسیه با موضوع «انقلاب اسلامی ایران» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه برگزار شد.

در این نشست که با حضور کاظم جلالی، سفیر، مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی ایران و مشاوران فرهنگی و علمی وزیر امور خارجه کشورمان انجام شد، جلالی بر نقش مهم مرکز ایرا‌ن‌شناسی انستیتو شرق‌شناسی در توسعه روابط دو کشور تأکید کرد و ایران‌شناسان را سرمایه بزرگ روابط دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از دستاوردهای کشورمان در بخش‌های مختلف را تبیین کرد و گفت: امام خمینی(ره)، مسیر تازه‌ای را برای ایران رقم زد که نقش کشورمان در صحنه بین‌الملل را ارتقاء داد و امروز نیز این مسیر با تدبیر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) با قوت استمرار دارد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی، مشاور فرهنگی وزیر امورخارجه با اشاره به اینکه پیام اصلی انقلاب اسلامی رهایی از قیود مادی است، گفت: در حال حاضر تمدن بزرگی در حال شکل‌گیری است که در ابعاد مختلف نگاه نخبگانی را از جمله اسلام، زن، تکنولوژی و ... تغییر می‌دهد.

وی پیشنهاد داد: متدلوژی ایران‌شناسی در روسیه بازنگری شده و اندیشه‌های امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهید مطهری و شهید بهشتی بیشتر از گذشته بازخوانی و مطالعه شود.

یوسف نوری، مشاور علمی وزیر امورخارجه نیز گفت: ما نباید شرق‌شناسی را صرفا بر مبنای جغرافیا دسته‌بندی کنیم. شکل‌گیری جریان‌هایی همانند انقلاب اسلامی حاصل نگاه مفهومی به شرق‌شناسی است و‌ باید انجمن‌های غیردولتی را برای گسترش گفتمان شرق تشکیل دهیم.

در این نشست که با حضور جمعی از پیشکسوتان و جوانان ایران‌شناس برگزار شد، یلنا دونایووا، ولادیمیر ساژین و مارینا کامینووا مقالاتی درباره توسعه ایران، نقش انقلاب اسلامی و زمینه‌های پیدایش انقلاب اسلامی ارائه کردند.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved