-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/09/24 - 15:55
  • 853
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
اندیشمندان پاکستانی:

امام خمینی (ره) بزرگترین احیاگر اسلام ناب بود

اندیشمندان پاکستانی مطرح کردند: حضرت امام خمینی (ره) بزرگترین احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور، کنفرانس «نقش حضرت امام خمینی(ره) در ترویج فرهنگ اسلامی» و «حضرت امام خمینی(ره)؛ احیاگر اسلام ناب محمدی» در دو نشست جداگانه با حضور علامه اخلاق حسین شریعتی، علامه واجد حسین مهدوی، رئیس و اعضای جرگه ملی منطقه یعقوبی، رئیس منطقه و جمعی از اندیشمندان، جوانان و دوستداران حضرت امام خمینی(ره) در مسجد مرکزی منطقه یعقوبی کرم ایالت خیبرپختونخوا برگزار شد.

سخنرانان در این کنفرانس با بیان ابعاد مختلف شخصیت حضرت امام خمینی(ره) و معرفی ایشان به عنوان حکیم امت اسلامی اظهار داشتند: حضرت امام خمینی(ره)، ریشه تمامی معضلات جامعه را در بیماری‌های فرهنگی دانسته و کرات گوشزد کرده‌اند، آفات فرهنگی سم مهلک و کشنده سیاست و اقتصاد جوامع بشری است.

سخنرانان تأکید کردند: اهمیت به موضوعاعت فرهنگی نزد ایشان به قدری بوده که در تمامی سخنرانی‌ها و آثارشان نوعی جهت گیری آگاهانه در راستای تبیین و توضیح مسائل فرهنگی مشهود است.

آنان گفتند: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، غرب زدگی، استعمار فرهنگی، جهل فرهنگی و بسیاری از آفات فرهنگی دیگر را از موانع اصلی دستیابی به الگوی جامع توسعه و اسلامی می‌شناختند.

سخنرانان در نشست دوم، تأکید کردند: حضرت امام خمینی(ره) در آخرین سال عمر پر برکت خویش به‌ طور جدی بر جدایی اسلام حقیقی از اسلام‌های انحرافی و تحریف ‌شده اصرار و تأکید داشته و اسلام حقیقی را اسلام ناب محمدی و اسلام‌های انحرافی را اسلام آمریکایی نامیده بودند.

آنان مطرح کردند: بی‌تردید حضرت امام خمینی(ره) بزرگترین احیاگر دین اسلام پس از ائمه معصومین علیهم‌السلام طی تاریخ هزار و پانصد ساله اسلام بوده است. حضرت امام(ره) یگانه قهرمان میدان علم و عمل در ابعاد گوناگون بوده، ایشان هم فقیه بسیار برجسته و هم متکلم زبردست و هم فیلسوف بزرگ و هم مفسر کم ‌نظیر قرآن و سیاست‌شناس هوشمند و هم مردم‌شناس و جامعه‌شناس و مرد روحانی و عارف بوده است.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved