-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/06/14 - 11:53
  • 457
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه یو – پی فیلیپین:

امام خمینی(ره) بزرگترین احیاگر تفکر دینی معاصر است

جولکیپ لی وادی در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در فیلیپین گفت: معتقدم بزرگترین شخصیتی که عامل احیاء تفکر اسلامی در عصر ماست، امام خمینی(ره) است زیرا اقدامات امام راحل نه تنها توجه مردم کشور شما بلکه توجه سایر مسلمانان و حتی غیر مسلمانان سراسر جهان را به خود جلب کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عبدالمجید ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین و جولکیپ لی وادی، رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه یو – پی دیدار و درباره زمینه‌های گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

جولکیپ لی وادی، رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه یو – پی با اشاره به برگزاری نماز جمعه در این مرکز و بیان موضوعات روز جهان اسلام در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ما درصدد آن هستیم تا به زودی نسبت به طرح چنین موضوعاتی اقدام و به توسعه روابط و همکاری‌های گوناگون با رایزنی فرهنگی ایران و سایر سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی از جمله قطر، امارات، عربستان و ترکیه بپردازیم.

وی با یادآوری خاطرات سفر خود به ایران در سال 2015 میلادی افزود: زمانیکه در ایران اقامت داشتم با شرکت در نماز جمعه و مراسم روز قدس از جمله حضور در سخنرانی فراموش نشدنی رهبر معظم انقلاب را تجربه کردم و این امر مهم مورد توجه شیعیان و پیروان اهل سنت در فیلیپین قرار گرفت و گفت‌وگوها و تبادل نظر پیرامون مسایل جهان اسلام در این زمینه آغاز شد.

جولکیپ لی وادی با بیان اینکه کلاس آموزشی «احیاء تفکرات اسلامی و جنبش‌های عصر معاصر جهان اسلام» در مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه یو – پی برگزار می‌شود، گفت: معتقدم بزرگترین شخصیتی که عامل احیاء تفکر اسلامی در عصر ماست، امام خمینی(ره) است زیرا اقدامات امام راحل نه تنها توجه مردم کشور شما بلکه توجه سایر مسلمانان و حتی غیر مسلمانان سراسر جهان را به خود جلب کرد.

رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه یو – پی افزود: در سفرم به ایران با شرکت در نمایشگاه کتاب تهران، کتبی را از امام خمینی(ره) مشاهده کردم که شیفته همه آنها شدم و با همکاری یکی از مسئولان برگزارکننده غرفه‌های این نمایشگاه توانستم، کلیه کتاب‌های مورد نظر خود را به همراه لوح فشرده آنان دریافت کنم.

در ادامه، ابوالقاسمی با محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، خواستار برگزاری یک نشست علمی در زمینه بررسی راه‌های گوناگون جلوگیری از این گونه اقدامات شد که به بهانه حقوق بشر و با تائید دولت‌ها انجام می‌شود.

رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین اظهار داشت: محکومیت و اعتراض به چنین اقداماتی از طرق مختلف از جمله صدور بیانیه، انتشار مقالات، برگزاری وبینار و طرح موضوع در کلاس‌های درس و ... امکانپذیر است تا جوانان با این واقعیت آشنا شوند که توطئه بر علیه مقدسات ادیان، اقدامی برنامه ریزی شده است.

وی با دعوت از جولکیپ لی وادی برای شرکت در کنگره «اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری» ابراز کرد: امروز، مقام معظم رهبری همان راه و روش امام راحل را ادامه می‌دهند و از درایت بالایی برخوردارند.

ابوالقاسمی آمادگی رایزنی فرهنگی کشورمان در فیلیپین برای مشارکت در برگزاری نشست‌های تخصصی مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه یو – پی از جمله بررسی اندیشه‌های امام محمد غزالی پیرامون عدالت اجتماعی را اعلام کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved