-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/24 - 09:37
  • 554
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

آثار دفاع مقدس معطوف به روایت برگ‌های زرین کتاب مظلومیت و رشادت ایرانیان است

بهمنی در آیین اختتامیه بیستمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس گفت: آثار دفاع مقدس معطوف به روایت برگ‌های زرین کتاب تاریخ مظلومیت و رشادت ایرانیان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سردار عباس علی بایرامی در ابتدای آیین اختتامیه بیستمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس گفت: معرفت‌افزایی و مقابله با تحریف با برگزاری نشست‌های تخصصی رویکرد این جایزه بوره است که در لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب به اثری مکتوب مبدل شد. انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فضای جدیدی را در ادبیات ایرانیان ایجاد می‌کند که با ادبیات دفاع مقدس این مسئله محقق شد.

سردار بایرامی یادآور شد: از سال ۱۳۷۳  تا کنون بیش از ۲۰ هزار اثر ارزیابی شده  و خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی در حوزه نشر به وجود آمده است.

بهمنی، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در سخنانی، گفت: دلیل برگزاری این رویداد، کتاب است. همچنین این آیین به دفاع مقدس معطوف است و به روایت مظلومیت، رشادت و ایمان می‌پردازد که روایت صلح است. آثار دفاع مقدس معطوف به روایت برگ‌های زرین کتاب مظلومیت و رشادت ایرانیان است.

وی با اشاره به اینکه آیین انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس دارای ظرفیت‌های بین‌المللی است، عنوان کرد: از اینکه در بیستمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس بخش بین‌الملل را هم ایجاد کردند، جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از این اتفاق استقبال می‌کنیم تا بتوانیم این آثار را در بسترها و سکوهای بین‌المللی با هدف گسترش صلح نشر بدهیم و معرفی کنیم چرا که می‌تواند به عنوان یک محور در نظر گرفته شود.

بهمنی با اشاره به اینکه حوزه دفاع مقدس به لحاظ اهمیتی که دارد، کارهای ویژه‌ای را می‌طلبد تا هرچه بیشتر حقایق دفاع مقدس را برای جهانیان روشن کنیم، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه ادبیات دفاع مقدس در دنیا موفق باشیم و منویات مقام معظم رهبری را پیش ‌ببریم، باید فرصت‌های مطالعاتی بیشتری ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: سازمان‌ فرهنگ و ارتباطات اسلامی این ظرفیت گسترده را دارد تا آثار نویسندگان مطرح دفاع مقدس را به زبان‌های مختلف و پرمخاطب ترجمه و منتشر نماید تا مخاطبین با این آثار در دیگر کشورها، آشنا یی بیشتری پیدا کند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مجلس شورای اسلامی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی، احسان الله حجتی، رئیس مرکز ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با دعوت به روی سن ،مراسم اهداء جوایز به برگزیدگان اختتامیه بیستمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس را به پایان رساندند.

گفتنی است، آیین اختتامیه بیستمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس با حضور شخصیت‌های فرهنگی و جمعی از اهالی قلم در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved