-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/12/05 - 07:29
  • 309
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

«هناس» در خانه سینمای بیشکک اکران شد

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان، فیلم سینمایی «هناس» در سالن خانه سینمای بیشکک اکران شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ادامه ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر و با توجه به درخواست برخی از ایرانیان مقیم برای اکران فیلم سینمایی هناس به زبان اصلی، با همکاری خانه سینمای بیشکک، فیلم سینمایی «هناس» در سالن خانه سینما به نمایش درآمد.

در این مراسم که با حضور یادگاری، سفیر و ابوذر طوقانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از ایرانیان مقیم قرقیزستان و خانواده‌های دیپلمات‌های ایرانی برگزار شد، طوقانی در سخنان کوتاهی ضمن خوش آمدگویی و تبریک ایام دهه مبارک فجر، نکات مختصری درباره فیلم سینمایی هناس که برشی از زندگی شهید داریوش رضایی نژاد است را بیان کرد.

سپس، علی داودی و خانم گلناره اسدی، زوج هنرمند ایرانی به اجرای دو قطعه «ای ایران ای مرز پرگهر» و «جان مریم» پرداختند و در ادامه برنامه، فیلم هناس به زبان فارسی اکران شد.

شایان ذکر است، طی یک ماه گذشته همکاری بسیار خوبی میان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و معاونت سینمایی وزارت فرهنگ قرقیزستان صورت پذیرفت که ماحصل آن اجرای برنامه روزهای سینمای ایران در سینما ماناس، پخش فیلم‌های ایرانی در خانه سینمای بیشکک در ایام دهه فجر و در خاتمه آن پخش فیلم هناس به زبان فارسی در محل خانه سینما بود.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved