-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/18 - 12:23
  • 692
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
همزمان با ایام الله دهه فجر؛

«روزهای فرهنگی ایران» در استانبول آغاز شد

نمایشگاه محصولات فرهنگی، هنری، صنایع دستی و گردشگری ایران تحت عنوان «روزهای فرهنگی ایران» در منطقه مال تپه استانبول آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول نمایشگاه محصولات فرهنگی، هنری، صنایع دستی و گردشگری ایران تحت عنوان «روزهای فرهنگی ایران» در منطقه مال تپه استانبول آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی که با همکاری شهرداری مال تپه در فرهنگسرای ترکان سایلان انجام شد، احمد محمدی، سرکنسول جدید کشورمان، حسن دیدبان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول، ساواش ارغلو، معاون شهردار منطقه مال تپه و جمعی از هنردوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایرانی حضور داشتند.

ساواش ارغلو، معاون شهردار منطقه مال تپه در سخنانی، با اشاره به وجود اشتراکات تاریخی و فرهنگی بین ایران و ترکیه گفت: برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند در آشنایی هرچه بیشتر و بهتر فرهنگ دو کشور موثر واقع شود. این اولین بار نیست که شهردای مالت په میزبان هنرمندان و محصولات فرهنگی است امیدوارم این نمایشگاه هر سال تعداشان بیشتر شود.

محمدی، سرکنسول کشورمان در استانبول نیز در این مراسم، اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه‌هایی نقش تاثیرگذاری در توسعه مناسبات فرهنگی دو کشور دارد. مردم ایران و ترکیه در طول تاریخ همواره به واسطه اشتراکات فرهنگ در کنار هم به صورت مسالمت زیسته‌اند.

وی گفت: این نخستین حضور بنده از بدو انتصاب به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول در یک رویداد فرهنگی است که آن را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم بعد از این شاهد برگزاری همایش، نمایشگاه و سایر رویدادهای فرهنگی و هنری مشترک بیشتری در شهر زیبای استانبول باشیم.

شایان ذکر است، این رویداد فرهنگی 17 تا 24 بهمن‌ماه به مدت یک هفته با مشارکت هنرمندان ایرانی دایر است. در این نمایشگاه، آثار چشم نوازی از محصولات صنایع دستی، فرهنگی و هنری کشورمان همچون فرش و گلیم تبریز، خطاطی و خوشنویسی، میناکاری و قلم زنی، حکاکی روی چرم، خاتم کاری، سوخته کاری روی چوب، ملیله کاری روی نقره، مشبک فلز، نقاشی خط و نگارگری، صنایع دستی نمد نوین، زیورآلات سنتی، صنایع دستی ترکیبی سفال و چوب در معرض دید علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران قرار گرفته است.

در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه آموزشی «تجاری سازی محصولات فرهنگی» با حضور کامران داوری برگزار خواهد شد .

انتهای پیام/

 

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved