logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/06/08 - 14:24
  • 331
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان انجام می‌شود؛

تبادلات فرهنگی ایران و روسیه در حوزه صنعت خلاق اسباب‌بازی

اتحادیه اسباب‌بازی و برگزارکننده نمایشگاه اسباب‌بازی روسیه (راشاکیدز) و کنسرسیوم شرکت‌های تولیدی اسباب‌بازی کشورمان در حوزه صنعت خلاق اسباب‌بازی، همکاری می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست برقراری ارتباط میان فعالان عرصه صنایع خلاق فرهنگی در حوزه اسباب‌بازی در جهت توسعه ارتباطات فرهنگی هنری ایران و روسیه با حضور مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، الکساندر پارافینیکوف، مدیرعامل اتحادیه اسباب‌بازی و برگزارکننده نمایشگاه اسباب‌بازی روسیه (راشاکیدز) و محمدحسین نخچی، رئیس کنسرسیوم شرکت‌های تولیدی اسباب‌بازی کشورمان در رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد.

احمدوند با اشاره به اینکه حوزه اسباب‌بازی به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگ‌سازی برای نسل کودک و نوجوان بستر مناسبی برای توسعه ارتباطات بین ایران و روسیه محسوب می‌شود، گفت: یکی از رویکردهای جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حمایت از صنایع خلاق فرهنگی و تولیدکنندگان اسباب‌بازی برای عرضه محصولاتشان در کشورهای خارجی است. در این زمینه ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی معاونت علمی ریاست جمهوری نیز پشتیبان تولیدکنندگان ایرانی است.

وی افزود: ایران و روسیه برای حفظ ارزش‌های بومی خود اهمیت زیادی قائل هستند و اسباب‌بازی به عنوان یک کالای فرهنگی، می‌تواند یک نقطه مشترک همکاری‌ها در این حوزه قلمداد شود.

احمدوند به وجود بیش از 200 شرکت تولید اسباب‌بازی در ایران اشاره کرد و افزود: اکنون محصولات این شرکت‌ها به برخی از کشورها از جمله همسایگان ایران صادر می‌شود. روسیه نیز در این زمینه پیشتاز است و یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها را برگزار می‌کند. ما علاقه‌مندیم هم زمینه حضور محصولات ایرانی در این نمایشگاه فراهم شود و هم فعالان روسی در نمایشگاه اسباب‌بازی ایران، محصولات خود را معرفی کنند. در قدم‌های بعدی باید اتحادیه روسی و کنسرسیوم در ایران، مطالعاتی را در حوزه شناخت بازار طرفین انجام دهند.

رایزن فرهنگی کشورمان، برقراری ارتباطات بین تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان محصولات را در قالب نشست‌های کاری بین شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها از دیگر گام‌ها قلمداد کرد و اعلام کرد که برای ما توسعه ارتباطات در این حوزه دارای اولویت است.

تأکید بر انتقال تجارب بین فعالان ایرانی و روس در حوزه اسباب‌بازی 

در ادامه این نشست، الکساندر پارافینیکوف ضمن معرفی نمایشگاه اسباب بازی روسیه (راشاکیدز) اضافه کرد: موارد مطرح شده در این نشست با آنچه مدنظر ماست مطابقت دارد و بازار ایران برای ما دارای اهمیت است.

وی از کیفیت اسباب‌بازی‌های تولید ایران ابراز شگفتی کرد و یکی از اهداف شرکت‌های اسباب‌بازی روسی را تمرکز بر تولید محصولات فکری و آموزشی دانست و گفت: از نوزادی تا 8 سالگی زمان شکل‌گیری و یادگیری فرهنگ و ارزش‌هاست و ما در این رده‌های سنی بیشترین تمرکز را داریم تا محصولاتی تولید کنیم که ارزش‌ها و فرهنگ ما را به کودکانمان به درستی منتقل کند.

محمدحسین نخچی، رئیس کنسرسیوم شرکت‌های تولیدی اسباب‌بازی کشورمان درباره فعالیت‌های حوزه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات اسباب‌بازی کشورمان توضیحاتی ارائه کرد و بر این نکته تاکید داشت که انتقال تجارب و کمک به یکدیگر به ویژه بین فعالان ایرانی و روس در این عرصه، قطعا نتایج مثبتی در حفظ و انتقال فرهنگ به همراه خواهد داشت.

وی همکاری در تولید مشترک را نیز از دیگر راه‌های پیشرو دانست و درباره تجارب ایران در این زمینه با برخی کشورها گفت.

در پایان، طرفین برای امضای تفاهم‌نامه همکاری میان راشاکیدز و کنسرسیوم اسباب‌بازی در ایران جهت زمینه‌سازی حضور متقابل در نمایشگاه‌های اسباب بازی ایران و روسیه توافق کردند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved