-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/08/02 - 12:34
  • 39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

یک روز با زبان فارسی در آنکارا گذشت

به ابتکار رایزنی فرهنگی ایران در آنکارا، اردوی علمی ـ فرهنگی یک روزه با عنوان «یک روز با زبان فارسی» با حضور فارسی‌آموزان مرکز آموزش زبان فارسی و دانشجویان دانشگاه آنکارا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اردوی علمی ـ فرهنگی یک روزه با عنوان «یک روز با زبان فارسی» 29 مهرماه با همراهی جمعی از فارسی‌آموزان مرکز آموزش زبان فارسی آنکارا و تعدادی از دانشجویان دانشگاه آنکارا در یکی از مناطق ییلاقی اطراف این شهر برگزار شد.

این اردوی علمی و فرهنگی به ابتکار رایزنی فرهنگی ایران در آنکارا و به منظور ارتقای سطح زبان فارسی زبان‌آموزان مرکز انجام شد و با توجه به بازخورد بسیار مناسبی که از زبان‌آموزان دریافت شد، می‌توان گفت این برنامه تا حد زیادی به اهداف آموزشی و فرهنگی خود رسید و بسیار مفید واقع شد.

سیدقاسم ناظمی رایزن فرهنگی کشورمان در آنکارا، اظهار داشت: با اینکه آثار ادبی بزرگان ادبیات و فرهنگ ایران به زبان‌های زیادی ترجمه شده است؛ اما لذت حقیقی خواندن و درک این آثار، تنها نصیب کسانی خواهد شد که زبان فارسی را به خوبی یاد بگیرند و این آثار جهانی را به زبان اصلی بخوانند.

وی از برگزاری المپیاد زبان فارسی در ترکیه خبر داد و افزود: یکی از راه‌های فراگیری زبان و عمومی کردن آن در سطح مخاطبان، رقابتی کردن آن است و ما تلاش می‌کنیم با برگزاری المپیاد زبان فارسی در بین زبان‌آموزان استعدادهای برتر را این حوزه کشف کنیم.

ناظمی با تأکید بر اهمیت گسترش و آموزش زبان فارسی گفت: زبان فارسی میراث مشترک مردمان این منطقه است و ما وظیفه داریم تا با همت اساتید زبان فارسی از این میراث برای ارتقای ارتباطات بین کشورهای منطقه استفاده کنیم.

در پایان این نشست با اعطای تقدیرنامه و هدایای نقدی، از مدیر اجرایی و مدرسان مرکز زبان فارسی آنکارا تقدیر به عمل آمد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved