-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/30 - 07:33
  • 27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نقش مراجع شیعه در مواجهه با رژیم صهیونیستی در عراق تبیین شد

نشست علمی نقش مراجع شیعه در مواجهه با رژیم صهیونیستی مطالعه موردی حضرت آیت‌الله سیستانی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با سخنرانی اندیشمندان ایرانی و عراقی و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جاسم جزائری، محمد علی محسن زاده نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه و استاد جمعه العطوانی رئیس مرکز مطالعات افق عراق به ایراد سخن پرداختند. 

حجت‌الاسلام سیدجاسم الجزائری فعال دینی، مرجعیت دینی را نمایانگر امتداد طبیعی خط امامت دانست و افزود: مرجعیت شیعه  باید به وظایف و کارکردهایی که امام انجام می داد نزدیک شود، بلکه باید به ویژگی ها و فضایل و صفاتی که امام معصوم داشت نزدیک شود با خوانش اجمالی وظایف و کارکردها و صفاتی که امام دارد، اهمیت و جدیت مقام مرجعیت روشن می‌شود.

وی افزود: سیره ائمه اطهار مبتنی بر آمادگی برای این مقام حتی در زمان خود ائمه اطهار  وجود داشته و  ایشان  از یارانشان در سطح علمی، اخلاقی مراقبت می کردند و آنان را برای این سمت آماده می کردند.

الجزائری تأکید کرد که امروز در واقعیت معاصر ما، دو شخصیت بزرگ جهان اسلام (امام سید علی  سیستانی و امام  سید علی خامنه ای دام ظلهما) در حالی که با خطرناک ترین پروژه های ضد اسلام روبرو هستند در مواجهه با این توطئه‌ها ایستاده‌اند. با درایت، آگاهی، بصیرت و شجاعت خود  نقشه‌های  صهیونیستی -آمریکایی را خنثی می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد علی محسن زاده نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه نیز در این نشست، گفت: رژیم صهیونیستی در طول 75 سال حیات خود، هرگز مانند امروز با  چنین بحران‌های وحشتناکی مواجه نشده است. حمایت امام خامنه‌ای از مردم فلسطین در تقویت روحیه مقاومت و نفوذ منطقه ای و جهانی تأثیر بسزایی دارد.

همچنین، جمعه العطوانی رئیس مرکز مطالعات افق در این نشست، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید می‌کنند هر ضربه‌ای که از سوی هر شخص یا گروهی به رژیم صهیونیستی وارد شود، خدمت به کل منطقه و حتی بشریت است. با توجه به اهمیت تکلیف دفاع از فلسطین، مقدسات و مردم فلسطین، سخنان مقام معظم رهبری را در دلالت‌های فقهی و جهادی صریح و روشن می‌یابیم.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved