-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/16 - 15:39
  • 144
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست کارگروه دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان برگزار شد

کارگروه دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان، امروز با حضور نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف در شهر آستانه آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این اجلاس، علی اکبر ضیایی رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به عنوان عضو اصلی این کارگروه و نماینده جمهوری اسلامی ایران، حضور یافت و سخنرانی کرد.

در این نشست، آکان رحمتولین؛ اولین معاون وزیر امور خارجه جمهوری قزاقستان و قنات ایسقاقوف؛ معاون وزیر فرهنگ و اطلاعات جمهوری قزاقستان که از معاونان دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی نیز هستند، به ایراد سخن پرداختند.

ریاست این کارگروه را بولات سارسنبایف؛ مشاور رئیس هیأت مدیره مرکز نظربایف برای توسعه گفت‌وگوی بین مذاهب و بین تمدنی برعهده دارد.

موضوعاتی نظیر پیشبرد مفهوم توسعه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی برای دوره 2023 تا 2033، پیش نویس آیین‌ نامه وظایف سفیر حسن نیت کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی، تعیین اعطای عنوان سفیر حسن نیت کنگره رهبران مذاهب جهانی و سنتی برای کاندیداها، برگزاری اولین مجمع رهبران مذهبی جوان، جلسه عمومی هشتمین کنگره بزرگان مذاهب جهانی و سنتی، بیست و سومین نشست دبیرخانه کنگره و پروتکل جلسه کارگروه دبیرخانه کنگره رهبران مذاهب جهانی و سنتی در این اجلاس مطرح و بررسی شد.

همچنین، اندیشمندانی از سراسر جهان از جمله کشورهای مصر، واتیکان، روسیه، پاکستان، هند، عربستان سعودی و انگلستان در این اجلاس به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مقرر شد؛ جلسه بین‌المللی دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی با حضور کشورهای مختلف در کاخ صلح آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود.

علی اکبر ضیایی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها که برای شرکت در بیست و دومین اجلاس دبیرخانه و همایش رهبران دینی جوان کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی به قزاقستان سفر کرده است، با معاون رئیس کمیته امور دینی وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی قزاقستان دیدار کرد.

در این نشست که کشیش ایلیا کاشیتسین؛ دبیر روابط بین ادیان بخش روابط خارجی کلیسای پاتریارک مسکو حضور داشت، حاضرین در خصوص توسعه تعاملات و گفت‌وگوهای دینی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved