-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/22 - 20:15
  • 103
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سفر هیأت فرهنگی ایران به کابل؛ «جنایت‌های رژیم صهیونیستی بر اراده مسلمانان در مواضع برحق‌شان می‌افزاید»

معاون توسعه مدیریت و‌ منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به فجایع اخیر در لبنان و غزه، تأکید کرد: با لطف الهی، این جنایت‌ها، افزایش عزم و اراده مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران در مواضع برحق خود را به دنبال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مسعود حسین پور که در رأس یک هیات فرهنگی به کابل پایتخت افغانستان سفر کرده است، از ساختمان تازه بازسازی شده نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد و در جریان مراحل مختلف عملیات عمرانی انجام شده قرار گرفت.
دیدار و‌ گفت‌و‌گو با کارکنان رایزنی فرهنگی؛ بخش دیگری از برنامه‌های اولین روز حضور  هیأت فرهنگی کشورمان در کابل بود.
حسین پور با ابراز تاسف و تسلیت فجایع اخیر در لبنان و غزه که منجر به شهادت جمع بسیار زیادی از مسلمانان به ویژه پرچمداران مبارزه با رژیم صهیونیستی شد، تأکید کرد: با لطف الهی، این جنایت‌ها، افزایش عزم و اراده مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران در مواضع برحق خود را به دنبال خواهد بود.
معاون توسعه مدیریت و‌ منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با برشمردن اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و افغانستان، وجود زمینه‌های گسترده برای انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری در این کشور همسایه را مورد تأکید قرار داد. 


همچنین روح الله حسینی، رایزن فرهنگی کشورمان پس از ابراز تسلیت شهادت سرداران اسلام و شهادت مسلمانان در اثر جنایات رژیم صهیونیستی، حضور هیأت اعزامی از جمهوری اسلامی ایران در افغانستان را دلیلی بر اهمیت و اولویت کشور افغانستان در تعاملات فرهنگی و‌هنری جمهوری اسلامی ایران دانست.
در ادامه؛ کارمندان رایزنی فرهنگی کشورمان، نقطه نظرات خود را در ارتباط با موضوعات مختلف کاری بیان داشتند.
حسین پور در این سفر که با همراهی عادل خانی، مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت گرفته، قرار است علاوه بر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل؛ از نمایندگی‌های فرهنگی در مزارشرف و هرات نیز بازدید کند.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved