-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/28 - 15:05
  • 282
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دیپلماسی قرآنی جمهوری اسلامی ایران در مالزی فعال شد؛ دستاورد همایش «رسالات الله»

رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ با استقبال از ارتقای سطح همکاری‌های بین‌المللی با محوریت قرآن، تحکیم رشته‌های اخوت اسلامی در میان متولیان امور قرآنی کشورهای مختلف جهان اسلام با رویکرد تقریب بر مدار قرآن به منظور رسیدن به امت واحده اسلامی را لازمه دیپلماسی قرآنی در منطقه آسه‌آن اعلام کرد‌.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی نیشابوری در حاشیه برگزاری همایش قرآنی «رسالات الله» در دیدار با رئیس سازمان جاکیم در مالزی درباره مسائل مرتبط با پیشنهاد ایران مبنی بر تاسیس پارلمان قرآنی جهان اسلام، مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و سومین نشست قرآنی تهران تبادل نظر کرد.

بر اساس بیانیه نهایی این نشست مقرر شد؛ علاوه بر تعامل بین ساختارهای دولتی، تسهیل تعاملات مردمی و همکاری‌های فرهنگی، علمی و آموزشی مرتبط با قرآن کریم، انعقاد یادداشت تفاهم قرآنی در دستور کار قرار گیرد.

حسینی نیشابوری برگزاری این نشست را نمادی از اراده دو کشور برای توسعه و تقویت دیپلماسی قرآنی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: دیپلماسی قرآنی روشی کارآمد در برقراری ارتباطات بین‌المللی بر پایه دستاوردهای قرآنی است. اثرگذاری در دیپلماسی قرآنی با شیوه‌های متنوع، بروز و کارآمد علوم و فنون و هنرهای قرآنی، مبتنی بر نیاز، سلیقه و علاقه‌مندی مخاطب می‌تواند حامل رسالات الهی باشد.

حسینی نیشابوری با استقبال از ارتقای سطح همکاری‌های بین‌المللی با محوریت قرآن کریم، تحکیم رشته‌های اخوت اسلامی در میان متولیان امور قرآنی کشورهای مختلف جهان اسلام با رویکرد تقریب بر مدار قرآن به منظور رسیدن به امت واحده اسلامی را لازمه دیپلماسی قرآنی در منطقه آسه‌آن اعلام کرد‌.

اقدام قهرمانانه ایران در مقابل جنایات اسرائیل باعث افتخار است

داتوک سراج الدین رئیس سازمان امور دینی مالزی (جاکیم) با استقبال از ارتقاء سطح همکاری‌های قرآنی دو کشور، پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد پارلمان قرآنی جهان اسلام را ایده‌ای خلاقانه و وحدت آفرین دانست.

وی با تقدیر از نقش ایران در مقابله عزتمندانه و مقتدرانه با رژیم غاصب صهیونستی، اقدام قهرمانانه ایران را باعث افتخار ملت‌های مسلمان بیان کرد.

دومین همایش بین‌المللی قرآنی رسالات الله با حضور اندیشمندانی از کشورهای ایران و مالزی با موضوع بررسی اندیشه‌های قرآنی اندیشمندان معاصر جهان اسلام و با تأکید بر موضوع «انسان در قرآن» در دانشگاه یو ام کشور مالزی برگزار شد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved