-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/08/02 - 16:03
  • 36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بزرگ‌ترین گردهمایی قرآنی بصره برگزار شد

به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بصره، کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان، حافظان، اساتید و فعالان قرآنی استان بصره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بصره به منظور توسعه فرهنگ قرآنی، کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان، حافظان، اساتید و فعالان قرآنی استان بصره به میزبانی سرکنسولگری کشورمان برگزار کرد.

در این مراسم دو تن از اساتید قرآنی حمیدرضا احمدی وفا و سید عباس انجام؛ از جمهوری اسلامی ایران با معرفی شورای عالی قرآن دفتر مقام معظم رهبری دعوت شدند.

همچنین، پنج تن از قاریان استان بصره آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و سید عباس انجام از اساتید برجسته قرآنی از جمهوری اسلامی ایران پس از تلاوت هر یک از قاریان ضمن تحلیل تلاوت قاری، نکاتی را جهت بهتر شدن تلاوت قاریان بیان داشت که بسیار مورد توجه قاریان بصره قرار گرفت.

احمدی وفا، قاری کشورمان به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت و سپس، علی عابدی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره بر ضرورت وحدت مسلمانان در رویارویی با جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

شیخ جمال الدوسری از علمای اهل سنت نیز در این مراسم، گفت: جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها در کشور دوست و برادر عراق، همکاری و حمایت داشته و در بصره نمونه بارز آن این محفل قرآنی است.

وی اظهار داشت: جنگ رژیم صهیونیستی با شیعه نیست بلکه با کل جهان اسلام است و ما همگام با برادران شیعه خود، آماده جانفشانی در این مسیر هستیم.

سپس، شیخ عدنان صالحی از اساتید بنام قرآنی استان بصره نکاتی را در باب مفاهیم قرآن کریم بیان کرد.

این محفل، بزرگترین گردهمایی قرآنی بصره بود که به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بصره و رابطة القرآنین بصره تشکیل و مقرر شد به صورت ماهانه با حضور اساتید، قاریان و حافظان قرآنی استان بصره برگزار شود.

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved