-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/06/21 - 08:31
  • 114
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اندونزی آماده راه اندازی اتاق ایران است

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و علوم دینی دانشگاه شریف هدایت‌الله اندونزی، از اهتمام ویژه این دانشکده برای راه‌اندازی اتاق ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گوگون، رئیس دانشکده علوم ارتباطات و علوم دینی در سخنرانی خود در سی و چهارمین سالگرد تأسیس دانشگده علوم ارتباطات دانشگاه شریف هدایت‌الله گفت: امروز سی و چهارمین سالگرد تأسیس دانشکده ارتباطات را جشن می‌گیریم و براساس میثاق و مرامنامه دانشگاه موظف هستیم برای پیشرفت علم و انسانیت و مسیر شکوفایی آن از هیچ تلاشی فروگذاری نکنیم.

وی افزود: یکی از رسالت‌های دانشکده علوم ارتباطات، شناخت ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و فرهنگی کشورهای مسلمان خصوصا ایران است و این شناخت نیازمند تلاش و درک متقابل خواهد بود.

گوگون همچنین، مطرح کرد: دانشگاه شریف هدایت‌الله همکاری‌های خوبی با برخی از کشورها خصوصا جمهوری اسلامی ایران داشته و در حال حاضر، همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دو کشور مهیا است.

وی خاطرنشان کرد: دانشکده علوم ارتباطات نسبت به راه‌اندازی اتاق ایران به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با فرهنگ ایرانی اهتمام ویژه دارد.

وجود نشانه‌های ارتباطات فرهنگی ایران و اندونزی در معماری‌های اسلامی

محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در این مراسم، گفت: تبادل استاد، دانشجو بورسیه‌های تحصیلی، انتشار مجلات علمی و پژوهشی مشترک بخشی از همکاری‌های علمی ـ فرهنگی میان دو کشور ایران و اندونزی خواهد بود.

وی عنوان کرد: ارتباط دو کشور ایران و اندونزی دیرباز بوده و نشانه‌های ارتباطات فرهنگی میان دو کشور هنوز هم در معماری‌های اسلامی وجود دارد.

ابراهیمی به ظرفیت‌های علمی و وجود دانشگاه‌ها و بهره‌مندی دانشجویان مهم در ایران اشاره کرد و گفت: براساس گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت آموزشی، دانشگاه‌های ایران با رتبه‌های بالای جهانی در شهرهای مختلف ایران فعالیت دارند.

رایزن فرهنگی کشورمان، نکاتی را در رابطه با سهم حضور زنان در جامعه دانشگاهی بیان کرد و گفت: بررسی آمارهای چهار دهه اخیر ایران نشان از رشد چمشگیر سهم زنان در جامعه دانشجویی کشور دارد و این آمادگی وجود دارد که به دانشجویان ممتاز دانشگاه شریف هدایت‌الله بورس تحصیلی اعطا شود.

وحید، معاون دانشگاه شریف هدایت‌الله ضمن قرائت پیام رئیس دانشگاه شریف هدایت‌الله نیز در ادامه این مراسم، اظهار داشت: دانشکده علوم ارتباطات از دانشکده‌های ممتاز در عرصه علم و عمل است. همانطور که در منشور دانشگاه ذکر شده، علم و عمل و پایبندی به اخلاق اسلامی و انسانی معیارهای اساسی دانشجویان نمونه خواهد بود.

در ادامه، دانشجویان به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی پرداختند و پخش کلیپی با موضوع فلسطین نیز بخش دیگری از این مراسم بود.

همچنین از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق به پاس تلاش‌ها در توسعه همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی بین دو کشور، با اهدای لوح یادبود قدردانی شد.

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved