-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/24 - 18:47
  • 119
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ارتقای مناسبات فرهنگی با دانشگاه‌های افغانستان امری ضروری است

معاون توسعه و مدیریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سلسله برنامه‌های سفر خود به افغانستان به منظور ارتقاء مناسبات فرهنگی، علمی و دانشگاهی بین دو کشور از دپارتمان زبان و ادبیات فارسی مؤسسه تحصیلات عالی کهکشان شرق بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مسعود حسین پور در بازدید از کلاس زبان و ادبیات فارسی این مؤسسه، مباحث تبیینی در خصوص سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران نسبت به همسایگان به ویژه کشور دوست و برادر افغانستان، بیان کرد و بر مشترکات تاریخی، فرهنگی و زبانی بین دو کشور تأکید داشت.

وی همچنین، با اشاره به تلاش مذبوحانه دشمنان در خصوص خدشه دار کردن عقبه فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان، ارتقاء فعالیت‌ها و مناسبات را با دانشگاه‌های هرات به ویژه دپارتمان زبان و ادبیات فارسی کهکشان شرق امری ضروری دانست.

در این دیدار که عادل خانی، مدیر کل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حضور داشت به برنامه‌های ویژه حمایتی از دانشجویان و دانشگاه‌های شهر هرات و سفر 20 نفر از اساتید و دانشجویان مطرح حوزه زبان و ادبیات فارسی به ایران در نیمه دوم سال جاری اشاره شد.

این سفر علمی اساتید و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی شهر هرات به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد سعدی برگزار خواهد شد.

 از اصلی ترین سیاست‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، موضوع دیپلماسی علمی، دانشگاهی، آموزشی و مهارت است که علیرغم تحولات بسیار در افغانستان همیشه در قالب اعطای بورس تحصیلی، برگزاری کارگاه‌های دانش افزایی مبتنی بر مهارت و ایجاد شغل، مناسبات و تعاملات اساتید دانشگاه و دانشجویان، چاپ مقالات و تبادلات در حوزه نشر و ... بین دو کشور افغانستان و جمهوری اسلامی ایران برقرار بوده است.

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved