-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/06/28 - 08:09
  • 48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

«سال فرهنگی ایران و ترکیه» یک فرصت استثنایی برای دو کشور است

مدیرکل حوزه مدیرعامل و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید برآن که از سال فرهنگی ایران و ترکیه می‌توان به عنوان فرصتی برای گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور استفاده کرد گفت: این سال فرصتی استثنایی برای عمق بخشیدن به روابط فرهنگی میان ایران و ترکیه، به‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سمیه‌سادات ابراهیمی با ابراز خوشحالی از این که به آغاز سال 2025 ، سال فرهنگی ایران و ترکیه نزدیک شده‌ایم گفت: ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره به دیپلماسی کودک و نوجوان که زیرمجموعه‌ای از دیپلماسی عمومی است، نگاه راهبردی داشته‌ایم و برای این حوزه اهمیت بسیاری قائل هستیم.

او با اشاره به نگاه خاصی که در عرصه جهانی متوجه حوزه کودک و نوجوان است افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برخورداری از 1043 مرکز در سراسر کشور، ظرفیت خوبی برای ایفای نقش موثر در سال فرهنگی ایران و ترکیه در اختیار دارد. از همین رو انجام فعالیت‌های متنوع و برنامه‌ریزی‌های متعددی مدنظرمان است.

ابراهیمی ادامه داد: از فرصتی که این سال در اختیارمان می‌گذارد برای برپایی نمایشگاه‌های اسباب بازی، کتاب و جشنواره‌های فیلم و انیمیشن هم می‌توان بهره گرفت، به خصوص که در همه این موارد موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌ایم. از این محصولات فرهنگی می‌توان به عنوان بستری برای تعاملات فرهنگی متنوع میان ایران و ترکیه بهره گرفت.

 وجود بسترهای همکاری‌ مشترک ایران و ترکیه در حوزه فیلم و کتاب

مدیرکل حوزه مدیرعامل و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: جشنواره‌هایی مانند قصه‌گویی و پویانمایی که شاهد برپایی سالانه آنها از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم، فضایی مناسب را برای تبادلات فرهنگی ایجاد کرده‌اند. همچنین در حوزه فیلم و کتاب نیز بسترهای خوبی برای همکاری‌های مشترک وجود دارد. به خصوص که ما پیش از این نیز تبادلات خوبی با کشور ترکیه در این حوزه‌ها داشته‌ایم.

ابراهیمی با اشاره به راهکارهای دیگری که برای رونق بخشیدن به سال فرهنگی ایران و ترکیه می توان به کار بست گفت: برگزاری دوجانبه هفته‌های دوستی، هفته‌های فیلم و کتاب و همچنین برپایی تورهای گردشگری از مراکز فرهنگی خاص مخاطبان کودک و نوجوان هم از اقدامات خوب دیگری هستند که می‌توان در این سال برانجام آنها متمرکز شد. برگزاری نشست‌های مشترک نیز به انتقال تجربیات فعالان فرهنگی و هنری دو کشور کمک می‌کند.

او تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به لطف برخورداری از تجربه شصت سال فعالیت مستمر در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری به طور داوطلبانه در مسیر ارتقای دیپلماسی فرهنگی، آن هم خاص کودکان و نوجوانان قدم گذاشته؛ فعالیت‌هایی که از سال‌های قبل مورد توجه دیگر کشورها هم قرار گرفته است.

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved