logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/08/20 - 11:28
  • 86
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

«تلاش برای مخاطب‌شناسی از مهم‌ترین اقدامات جهت موفقیت در فعالیت‌های خارجی فرهنگی است»- نگاه رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید به برخی ضرورت‌هایی که رایزن‌های فرهنگی ایران در انجام ماموریت خود باید مدنظر داشته باشند گفت: رایزن‌های فرهنگی برای ترویج بین‌المللی فرهنگ ایرانی و اسلامی باید دست به کار جهادی و قرارگاهی بزنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی با اشاره به وظایفی مهمی که به عهده سازمان و فرهنگ ارتباطات اسلامی گذاشته شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب از این سازمان به عنوان یک قرارگاه یاد کرده‌اند و رایزنان فرهنگی نیز باید در کشورهای محل مأموریت خود اقدامات قرارگاهی و جهادی انجام دهند. این کار تنها حضور فیزیکی نیست، بلکه نوعی جهاد به شمار می‌آید که ایستادگی و تلاش زیادی می‌طلبد.

آقاتهرانی با اشاره به وظیفه رایزنان فرهنگی در صدور معنوی انقلاب اسلامی افزود: رایزنان فرهنگی باید بعد معنوی انقلاب اسلامی ایران را در دیگر نقاط جهان معرفی کنند؛ آنان چه در نیویورک باشند و چه در توکیو و دیگر نقاط جهان، باید برای ترغیب دیگران به دستاوردهای انقلاب اسلامی  و درک پیام مقاومت تلاش کنند.

مخاطب‌شناسی گام نخست در فعالیت‌های فرهنگی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اولویت‌های دیپلماسی فرهنگی نیز گفت: یکی از اولویت‌های مهم، شناخت دقیق مردم و جامعه هدف است. بدون مخاطب‌شناسی نمی‌توانیم در برنامه‌ریزی‌های خود موفق شویم. به نظر من، بخشی از موفقیت بزرگانی همچون سید حسن نصرالله نیز از همین مسئله و از شناخت خوبی که از مخاطبان هدف خود و مردم داشته ناشی شده است.

آقاتهرانی افزود :اگر بدون برنامه‌ریزی و کسب شناخت کافی از جامعه هدف‌مان دست به کار بشویم هیچ نتیجه مثبتی عایدمان نمی‌شود. از همین رو یکی از مهم‌ترین اقدامات برای موفقیت در فعالیت‌های خارجی فرهنگی، تلاش برای مخاطب‌شناسی است. این که بدانیم چه اقدامی را کجا و چطور انجام بدهیم اهمیت زیادی دارد. توجه به چنین مسئله‌ای، در هرکجای جهان که مشغول فعالیت فرهنگی باشیم جواب می‌دهد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved