• 1403/09/17 - 11:01
  • 116
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

«ایران ارما» با معرفی آرامگاه‌های تاریخی جهان به بازار نشر یونانی‌زبانان آمد

چهل و نهمین شماره مجله چشم انداز ایران تحت عنوان «ایران ارما» با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان منتشر شد.

در سرمقاله این شماره از نشریه ایران ارما به قلم خانم خریسانثی پارچاناکی آمده است: ایران، کشوری با تاریخ جاودانه و میراثی بی‌همتا، میزبان برخی از شگفت‌انگیزترین آرامگاه‌های تاریخی جهان است. این بناها نه تنها شاهکارهای معماری و هنری تمدن‌های باستانی را به نمایش می‌گذارند، بلکه به‌عنوان مکان‌هایی مقدس، یاد و خاطره شخصیت‌های برجسته‌ای را که میراث فرهنگی و معنوی ایران را غنی‌تر کرده‌اند، زنده نگه می‌دارند.

وی افزود: این آرامگاه‌ها که با حکاکی‌های استادانه، موزائیک‌های خیره‌کننده و کتیبه‌هایی از ادبیات و هنر تزیین شده‌اند، صرفاً مکان‌هایی برای آرامش ابدی نیستند؛ بلکه پنجره‌هایی به روح فرهنگی و معنوی دوران خود هستند. هر یک از این بناها با زیبایی و اصالت خود، بازدیدکنندگان را به دنیایی از شکوه تاریخی و معنوی می‌برد.

این دانشجوی زبان فارسی اظهار داشت: این جستار، نخستین بخش از مجموعه‌ای است که به بررسی آثار جاودانه ایران می‌پردازد. در این شماره، به اهمیت و شکوه آرامگاه‌های شاعران و اندیشمندان بزرگی خواهیم پرداخت که الهام‌بخش نسل‌های متمادی بوده‌اند.

خانم پارچاناکی تأکید کرد که در شماره بعدی «ایران‌اوراما»، سفر به قلب تاریخ غنی ایران را ادامه می‌دهیم و به آرامگاه‌هایی خواهیم پرداخت که عظمت و معنویت را در هم آمیخته‌اند و یاد و خاطره کسانی را که هویت فرهنگی و معنوی ایران را شکل داده‌اند، جاودانه ساخته‌اند. با ما همراه باشید!

این نشریه با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان و به همت خانم خریسانثی پارچاناکی تهیه و تدوین می‌شود. خانم پارچاناکی دانشجوی دکتری رشته ترجمه زبان‌های انگلیسی و فرانسوی از دانشگاه ایونی و از علاقه‌مندان به زبان، فرهنگ و هنر ایرانی است.

چهل و نهمین شماره دوهفته‌نامه چشم انداز ایران که با عنوان یونانی ایران اراما شناخته می‌شود، 11 آذرماه منتشر شد. این مجله با هدف توسعه شناخت مخاطبان یونانی از فرهنگ، هنر و جاذبه های گردشگری ایران زمین، یکم و پانزدهم هر ماه میلادی منتشر می‌شود.

روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

 

. .

. .

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.