English|عربي
صفحه اصلي|اروپا - آمريكا|آفريقا - عربي|آسيا - اقيانوسيه|اخبار سازمان|آشنایی با سازمان
سه شنبه ٠٦ مهر ١٤٠٠
رشد بی سابقه فروش بازی‌های ویدئویی در فرانسه در ایام قرنطینه
رشد بی سابقه فروش بازی‌های ویدئویی در فرانسه در ایام قرنطینه تاریخ ثبت : 1399/04/07
طبقه بندي : ,,
عنوان : رشد بی سابقه فروش بازی‌های ویدئویی در فرانسه در ایام قرنطینه
نويسنده : <#f:1014/>
تهيه و تدوين : <#f:1015/>
مترجم : <#f:1016/>
منبع : <#f:1911/>
ارسالی : رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه
كشور : <#f:1018/>
زبان اصلي : <#f:1019/>
تاريخ ورود اطلاعات : <#f:1020/>
خلاصه مقاله : <#f:1067/>
متن : <#f:1066/>
:

 

 

میزان فروش بازی‌های ویدئویی در این کشور در ایام قرنطینه با رشد بی سابقه ای همراه بوده است. در همین ارتباط آمار حاکی است فروش بازی های ویدئویی در فرانسه توانسته است حتی از فروش آمازون و نتفلیکس نیز فراتر رود این در حالی است که این دو پلات فورم دیجیتالی در فرانسه همواره در جایگاه های بالاتر از بازی های ویدئویی قرار داشتند.

بر اساس گزارش تحقیقی یک مرکز مطالعاتی به نام "جان پدی ریسرچ" در بین شرکت های فعال در این حوزه دو غول امریکایی به نام های بلیزار و الکترونیک آرت توانسته اند بخش قابل توجهی از بازار فرانسه در این حوزه را به تصاحب خود درآورند و ارزیابی ها حاکی است که روند فروش آن ها کماکان صعودی می باشد و این اتفاق در این بخش از حوزه فرهنگ و تفریحات که با رکود چشمگیر روبرو می باشد و بسیاری از مراکز در فکر تعدیل نیرو و تعطیلی می باشند، بی سابقه است.

همین وضعیت سبب شده که بسیاری از شرکت های بزرگ به فکر سرمایه گذاری بیش تر در این حوزه بیافتند. شرکت میکروسافت در نظر دارد بار دیگر با میلیون ها دلار سرمایه گذاری برای ایجاد کامپیوترهای دارای پروسسورهای قوی تر زمینه بازی های پیچیده تر مانند سیمولاتورهای پروازی را فراهم آورد.

همین وضعیت سایر صنایع وابسته مانند سازندگان کنسول های بازی (نظیر ناینتندو و سونی) را هم به فکر انداخته است. تنها فروش کنسول Switch از شرکت ناینتندو از ماه ژانویه تاکنون به دو برابر مدت مشابه در سال 2019 افزایش یافته است.

ایام قرنطینه و عدم فعالیت مدارس که سبب حضور فرزندان و والدین در کنار یک دیگر شد، فرصتی طلایی برای شرکت های فعال در حوزه بازی های ویدئویی بود تا فروش خود را تقریبا به دو برابر در مقایسه با مدت مشابه در سال میلادی گذشته سازند.

بخش دیگری از این بازی ها به اپلیکیشن های باز می گردد که به خصوص به طور رایگان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. استفاده از آن ها، همچنین موسیقی و فیلم هم در ایام قرنطینه در فرانسه رشد محسوسی داشت اما در گزارش مرکز تحقیقاتی فیوچر سورس نیز آمده است که بازی های ویدئویی در صدر همه این موضوعات قرار دارد. بر اساس ارزیابی این مرکز تنها بازی های ویدئویی می توانند تا سال 2023 بیش از 36 درصد بازار دیجیتال فرانسه را از آن خود سازند.

این ارزیابی نشانه دلگرم کننده ای برای شرکت های فعال در این حوزه است که بی تردید می توانند هزینه بخشی از تبلیغات خود را جبران کنند. همین وضعیت شرکت های بزرگی مانند گوگل را نیز به این فکر انداخته است تا فضای ابری خود موسوم به استادیا را که از پاییز گذشته در حوزه بازی راه اندازی کرده برای دو ماه رایگان سازد. 

بر اساس گزارشی دیگر از سوی اتحادیه ناشران نرم افزارهای بازی در فرانسه (Sell) حجم فروش ادوات ویژه بازی های ویدئویی و رایانه ای (اعم از کامپیوتر، کنسول، نرم افزارها و ...) و نیز فروش بازی های ویدئویی در فرانسه در سال 2019 به 8/4 میلیارد یورو رسید.

هر چند سال 2019 فرانسه سال پر رونقی برای این بازار در فرانسه به شمار می رود اما ارزیابی های دیگری حاکی است که این بازار از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون در مقایسه با مدت مشابه در سال میلادی گذشته با رکود (7/2 - درصد) روبرو شده است. از همین رو بسیاری از فعالان این حوزه در انتظار عرضه نسل جدید کنسول های بازی در بازار می باشند که قرار است توسط دو شرکت مهم سونی و میکروسافت امسال عرضه شوند. 

 خانم ژولی شالمت، رئیس اتحادیه یاد شده در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه می گوید: بازار بازی های ویدئویی بسیار متاثر از کنسول های بازی است که از سوی شرکت های بزرگ ارائه می گردد. نسل جدید این کنسول ها قرار است از سوی شرکت های سونی و میکروسافت که از قابلیت های مهمی برخوردار است، تا اواخر سال میلادی جاری عرضه شود. عرضه این کنسول ها می تواند حجم فروش بازی ها در بازار فرانسه را به 5 میلیارد یورو برساند. این در حالی است که بررسی ها حاکی است که در فرانسه فروش کنسول ها و ضمائم آن طی یک سال گذشته به میزان 9 درصد (یعنی 5/2 میلیارد یورو) کاهش داشته است. با این وجود هنوز 52 درصد این بازار مربوط به فروش کنسول ها می باشد. در جهان نیز فروش کنسول های بازی PS4 سونی، Switch نینتندو  وXbox One  از میکرو سافت به ترتیب با کاهشی معادل 106 میلیون، 47 میلیون و 45 میلیون دستگاه روبرو شده اند.

خاتم شالمت در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه با اشاره به کوچ مشتریان این بازار به سمت بازی های موبایلی می گوید: ناشران کلاسیک بازی ها مانند نینتندو، اکتی ویژن یا راک استار گیمز که می کوشند مخاطبین جدیدی را جلب کنند، سعی دارند با ارائه بازی های رایگان به این هدف نائل آیند. اما استودیو های ساخت بازی فنلاندی مانند سوپرسل، استارز، کلاش رویال، یا غول های ساخت بازی چین مانند تن سنت که در زمینه بازی های موبایلی فعالیت می کنند، هنوز در دسته بندی شرکت های فعال این حوزه جایگاه های برتر را دارند. در حال حاضر 42 درصد بازی ها در فرانسه را بازی هایی تشکیل می دهد که نیاز به کنسول بازی ندارند.

بر اساس آمار منتشره از سوی اتحادیه ناشران بازی های ویدئویی 49 درصد فرانسویان به طور منظم و 71 درصد نیز به طور مقطعی به بازی های ویدئویی و کامپیوتری مبادرت می ورزند.  52 درصد افرادی که به طور منظم به این امر مبادرت می ورزند مرد می باشند و حدود 40 سال سن دارند. 

رونق اجاره فیلم‌های سینمایی

یکی از حوزه های پر رونق دیگر در ایام قرنطینه در فرانسه فروش و اجاره فیلم های سینمایی بود. در این خصوص نیز آمار حاکی است فروش پلت فورم هایی مانند یونیورس سینه، فیلمو تی وی، لاسینه تک، دیسنی +، پرایم ویدئو، ... به طور چشمگیری با افزایش روبرو بوده است.

بسته بودن سالن های سینما و ئتاترها و برقراری قرنطینه موجب گردیده که بسیاری از علاقه مندان به آثار هنری به خرید یا اجاره فیلم ها و نمایش ها از پلت فرم های رایج و فعال در این بخش رو آورند تا جایی که میزان فروش آن ها طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019 بین 50 تا 70 درصد افزایش نشان می دهد.

در این ارتباط "فیلیپ شورر"، مدیر بخش TVOD در گروه Canal+ می گوید: اعمال قرنطینه در فرانسه سبب مصرف تقریبا فراگیر محصولات سینمایی در سراسر فرانسه شد. دلایل آن نیز محرز است. حتی در بخش تلویزیونی فرانسویان به طور متوسط روزی 4 ساعت و 40 دقیقه را پای تلویزیون سپری کردند که این امر یک رکورد محسوب می شود.

البته وی معتقد است که بیلان سال2020 در این بخش نهایتا به دو نیمه اول و دوم سال تقسیم خواهد شد که بسیار متناقض خواهد بود زیرا در نیمه نخست به دلیل اعمال قرنطینه میزان مصرف مردم در بخش های یاد شده بسیار بالا و در نیمه دوم به دلیل بازگشایی مراکز فرهنگی و سالن های سینما و تئاترها بی تردید با کاهش استفاده فیلم های اجاره ای یا خرید از اینترنت روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام/ص

 

: <#f:3905/>
تعداد نمایش : 1083 <<بازگشت

 

گزارش تصويري
  • برگزاري ششمین دور گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و چین
    به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و آکادمی علوم چین، ششمین دور گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و چین با حضور اندیشمندان، استادان و محققان دو کشور به صورت مجازی و به شکل وبینار برگزار شد.

  • برگزاری «محفل شعر امام رضا(ع)» در راولپندی پاکستان
    رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد به مناسبت دهه کرامت، همایشی با عنوان «محفل شعر امام رضا(ع)» در خانه فرهنگ کشورمان در شهر راولپندی پاکستان برگزار کرد.

  • بازدید رایزن فرهنگی کشورمان از بیست‌و‌دومین دوره نمایشگاه کتاب بغداد
    حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق از بیست‌و‌دومین دوره نمایشگاه کتاب بغداد بازدید کرد.

  • تکاپوی مسلمانان جهان در روزهای پایانی رمضان + عکس
    تصاویر منتشر شده از روزهای ماه رمضان و تکاپوی مردم روزه‌دار نشان می‌دهد که شور و حال روزه‌داران سراسر جهان با روزهای اول ماه رمضان چندان تفاوتی نکرده است.

  • رونمايي از فصلنامه «الدراسات الادبیة» به زبان‌های فارسی و عربی در لبنان
    از سوي رايزني فرهنگي ايران در لبنان، فصلنامه «الدراسات الادبیة» به زبان‌های فارسی و عربی در «باغ زيتون» رونمايي شد.